رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

مشخص نیست چه کسی کشور را اداره می‌کند|بازار‌های ما در دست عده‌ای دلال است

این روز‌ها تنها چیزی که از زبان مردم شنیده می‌شود، افزایش قیمت‌ها و به‌هم‌ریختگی بازار است. همه از گرانی‌ها و عدم پاسخگویی گلایه می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روز‌ها تنها چیزی که از زبان مردم شنیده می‌شود، افزایش قیمت‌ها و به‌هم‌ریختگی بازار است. همه از گرانی‌ها و عدم پاسخگویی ها گلایه می‌کنند. این در حالی است که نمایندگان مجلس، دولت و نبود نظارت را مقصر وضعیت کنونی می‌دانند، ولی تا کنون هیچ کار عملی برای کنترل قیمت‌ها نشده و هنوز قیمت‌ها در بازار روند صعودی دارد.

 امیر خجسته در گفت‌گو با تابناک اظهار داشت: متأسفانه مشخص نیست چه کسی کشور را اداره می‌کند و معلوم نیست مرز‌ها دست چه کسی است؟! همه چیز به هم ریخته است و هیچ چیز سر جای خودش نیست و سردرگمی عجیبی در جامعه پدید آمده و کسی پاسخگوی وضعیت موجود نیست.

وی در ادامه گفت: از یک طرف فوج فوج گوسفند‌های مولد و باکیفیت ما ـ برنامه‌ریزی شده ـ به کشور‌های عربی و پاکستان صادر و از سوی دیگر، با دلار ۴۲۰۰ تومانی گوشت وارد کشور می‌شود و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس افزود: برخی گمان می‌کنند این روش واردات افتخار است، در حالی که به نظر من، این ضعف مدیریتی را نشان می دهد، چون ما با این کار به جهان می‌گوییم که نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم؛ یعنی از یک طرف، ارز از کشور خارج می‌کنیم و از سوی دیگر، مواد اولیه خود را از دست می‌دهیم. این مدیریت نیست.

مردم ما در شرایط سختی زندگی می کنند و از مدیریت اجرایی و نظارتی به شدت عصبانی هستند و این در حالی است که هیچ کس هم حرفی برای گفتن ندارد و این هم وضعیت بودجه شان است؛ تنها ۲۰ درصد برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته شده، حال آنکه تورم موجود در جامعه بالای ۱۰۰ درصد است.

وی گفت: خدا کند پشت این وضعیت تسویه حسابی نباشد و اگر هم تسویه حساب‌های سیاسی هست، با سرنوشت و زندگی مردم گره نخورده باشد، چون آنان زیر این فشار‌ها در حال نابود شدن هستند. مردم ما ثابت کرده اند که پشت نظام هستند و کشور خود را دوست دارند؛ اما چرا مسئولان مردم را دوست ندارند؟!

این نماینده همچنین یادآور شد: ما اعلام کرده ایم یا با اقتدار بایستید و اوضاع را جمع کنید، یا کار را رها کرده و بروید. ما هر چه می‌کشیم از آمریکای داخل است؛ گرانی و احتکار در بازار، اخلال در بازار و خارج کردن گوسفندان و همه و همه به دلیل وجود آمریکای درونی است. اگر ما آسیب ببینیم از داخل خواهیم دید و خارجی‌ها نمی‌توانند کاری برای ما بکنند.

وی افزود: وزیر صنعت در رأس همه این امور است. دیگر نمی شود بلایی که سر خودرو آورده اند، جمع کرد. خودرو نباید زیر ۵ درصد بازار آزاد باشد. بازار‌های ما در دست عده‌ای دلال است که با خیلی از جا‌های دیگر در ارتباطند و بازار را مدیریت می‌کنند.

بنابراین، مگر می‌شود پراید ۵۰ میلیون باشد؟ پرایدی که ۲۰ میلیون مشتری نداشت، چطور می‌شود به ۵۰ میلیون و ۵۵ میلیون به فروش برسد؟ باید این‌ها را مدیریت کرد. خبری هم از مسئولان نیست و گویا یک ویروس بی خیالی در کشور شایع شده و کسی هم عین خیالش نیست.

این نماینده همچنین خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند خودرو تولید نمی‌شود، حرف بی خودی است. خودروساز‌ها خودرو تولید می‌کنند، خوب هم تولید می‌کنند، اما باند‌ها و رانت‌هایی وجود دارند که پشت پرده به دلال‌های خود خودرو می‌دهند و در بازار با قیمت بالا می‌فروشند، خیلی ظریف عده‌ای خودرو‌ها را می‌آورند و بیرون می‌فروشند.
خلاصه آنکه بسیار راحت در سایه عدم نظارت وزارت اقتصاد، خودرو‌ها با رانت و تبانی به بازار آزاد می‌رود و به فروش می‌رسد. ما اطلاع دقیقی از این وضعیت داریم و اگر آن‌ها نمی‌دانند، بیایند به آن‌ها خواهیم گفت. انتظار ما از رحمانی این نبود. انتظار نداشتیم برود به وزارت‌خانه و این وضعیت را ایجاد کند.

Share