مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

مسیر پونل به خلخال پس از ماه‌ها انسداد بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از رفع انسداد مسیر پونل به خلخال خبر داد و گفت: این مسیر هم‌اکنون برای تردد خودروهای سبک باز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا نازک‌کار  از انجام عملیات برف‌روبی در ۳۵۰ هزار متر مکعب از جاده پونل – خلخال توسط نیروهای راهداری استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: جاده پونل به خلخال پس از تلاش شبانه‌روزی راهداران، برای تردد خودروهای سبک بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد: همه ساله در فصل پاییز و همزمان با آغاز بارش‌های سنگین برف در مناطق غربی گیلان، جاده پونل – خلخال به‌ علت نبود ایمنی‌های لازم و برای جلوگیری از بروز سوانح جاده‌ای، با هماهنگی شورای ترافیک استان مسدود می‌شود.

نازک‌کار به بارش‌های متناوب برف زمستان سال گذشته در مسیر پونل به خلخال اشاره کرد و بیان داشت: بارش‌های بسیار زیاد برف در زمستان سال گذشته و اوایل بهار امسال با توجه به نبود ایمنی لازم برای تردد کاربران جاده‌ای در این مسیر، موجب انباشت بسیار زیاد برف در جاده پونل به خلخال شد.

وی در پاسخ به این پرسش که سال گذشته مجموعاً چه میزان خسارت به پل‌ها و راه‌های دسترسی گیلان بر اثر بروز سیلاب وارد شد تصریح کرد: طبق برآوردها مجموع خسارات وارده سیل در سال گذشته به جسم راه و سازه‌های منصوب به راه در گیلان معادل ۷۵۹.۴۵۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ایجاد خسارت ۳۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی سیلاب سال گذشته در بخش پل‌ها خبر داد و ابراز داشت:‌ بر اساس گزارشات،‌ در بخش رویه راه‌ها نیز به علت جاری شدن سیلاب حدود ۹۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خسارت به این بخش‌ها وارد شد.

نازک‌کار اعتبار منظور شده برای بازسازی خسارات وارده سیل از محل منابع مختلف ملی و استانی در سال گذشته را برشمرد و گفت: مجموعاً معادل ۴۷۰ میلیارد برای بازسازی خسارت‌های ناشی از سیلاب در نظر گرفتند که ۳۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور به گیلان کمک شد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۷۰میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی و از محل اعتبارات سیل به گیلان اختصاص پیدا کرد افزود: سر جمع اعتبارات هزینه شده برای بازسازی خسارات سیلاب اعم از ناحیه اکیپ‌های راهداری و حمل و نق جاده‌ای گیلان و بخش خصوصی تاکنون به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

Share