مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

مراکز کانون پرورش فکری به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به اینکه مراکز این کانون در استان باید به پاتوق های فرهنگی تبدیل شود، گفت: با معرفی شخصیت های برجسته فرهنگی برای نسل جوان جامعه الگوسازی می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسفندیار ضیایی در نشست با مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اداره کل این نهاد به اهداف این سازمان برای امسال اشاره و اظهار کرد: هنر و هنرمند در کشف استعدادها و هدایت توانمندی‌های مخاطبان نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه در این میان مربیان هنری در شکوفایی این استعدادها بسیار تأثیرگذار هستند، افزود: تربیت هنرمندانی اخلاق‌مدار، شرافت‌مند و متعهد به جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های مربیان هنری است.

ضیایی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال رونق تولید، گفت: باید به این نکته مهم توجه کنیم که حرکت در مسیر رونق‌بخشی به تولید، باید در مجموعه‌های فرهنگی که متولی فرهنگ‌سازی در جامعه هستند جلوه و نمایش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای مناسب برای توسعه بوم‌گردی، از اموری است که نقش مهمی در رونق تولید ایفا می‌کند، بیان کرد: بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود و معرفی داشته‌های فرهنگی در جذب گردشگر تأثیرگذار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ادامه داد: کانون پرورش فکری با توجه به توانمندی مربیان و اعضای خود در ارائه صنایع دستی بومی مخاطب‌پسند، ظرفیت گسترده‌ای دارد.

وی تشکیل کمیته تولید و حمایت از آثار هنری خلق‌شده توسط اعضا و مربیان کانون را از اولویت‌های امسال دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند.

ضیایی با بیان اینکه کانون پرورش فکری سابقه درخشانی در معرفی شخصیت‌های برجسته دارد، افزود: این شخصیت‌ها می‌توانند برای کودکان و نوجوانان الگوهای مناسبی باشند به همین منظور تبدیل مراکز کانون پرورش فکری به پاتوق‌های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر برنامه ریزی مدون و همه جانبه برای تولید آثار فاخر با محتوای تربیتی مناسب نسل کودک و نوجوانان، گفت: در سال ۹۸ به دنبال پویایی حوزه هنرهای نمایشی کانون نیز هستیم.

Share