احقاق حق و ابطال باطل از مهم‌ترین وظایف یک قاضی در نظام اسلامی است

مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی بندرکیاشهر برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه قضایی بندرکیاشهر باحضور فرماندار و مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش کیاشهر‌ با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام، قضاوت را امری خطیر عنوان نمود و تصریح کرد: احقاق حق و ابطال باطل از مهم‌ترین وظایف یک قاضی در نظام اسلامی تعریف شده است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان گیلان، انقلابی بودن، مقابله فساد، مردمی بودن و احیای حقوق عامه را از تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم ۸ ماده‌ ای ایشان در انتصاب رئیس قوه قضاییه و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی ذکر نمود و اظهار داشت: انقلابی بودن در دستگاه قضایی به معنای رعایت مر قانون است و ما نیز باید در حد توان در اجرای منویات معظم له کوشش نماییم.

الهیان با بیان اینکه احیای حقوق عامه در سال های اخیر مورد توجه جدی دستگاه قضایی قرار گرفته است گفت: در این راستا معاونتی نیز در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ایجاد شده که برخورد قاطع با کسانی که حقوق عامه را تضییع کنند در دستور کار آن قرار دارد.

وی همچنین نظارت بر حسن اجرای قانون را از دیگر وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: روسای دادگستری ها و دادستان ها و همه مسئولان قضایی استان موظفند تا با دقت و حساسیت بر اجرای صحیح قانون در همه امور جاری استان نظارت نمایند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان گیلان، همدلی و همگرایی مسئولان استان را در شرایط خطیر کنونی بسیار ضروری دانست و ابراز داشت: همه دستگاه ها باید با اتحاد و همکاری برای خدمت به مردم و ارتقاء معیشت آنان گام بردارند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های محمد اسلامی در دوران تصدی ریاست حوزه قضایی این بخش، جواد حیدری با ابلاغ حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش کیاشهر معرفی شد.

Share