با تایید مصوبات شورای عالی عتف:

مجوز رئیس جمهور برای اولویت بخشی به ۵ طرح امنیتی و دفاعی؛ از رادار تا زیرسطحی

با تایید مصوبات شورای عالی عتف از سوی رئیس جمهور، چند طرح مهم امنیتی و دفاعی در اولویت طرح‌های کلان ملی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تایید مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، مجوز داد تا چند طرح کلان ملی در حوزه های دفاعی و امنیتی در اولویت قرار بگیرند.

شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۳ تشکیل شده و مصوبات لازم در مورد تحقیقات و فناوری، آموزش عالی و مکانیزم‌ های اجتماعی جهت هماهنگی و نظارت بین دستگاه‌ ها و اعتبارات تحقیقاتی را تعیین می‌کند.

طبق تبصره ماده ۳ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم مصوب مرداد سال ۱۳۸۳، مصوبات شورای عالی عتف، پس از تایید رییس جمهور برای کلیه موسسات آموزشی، تحقیقاتی و دستگاههای اجرایی لازم الاجراست.

این طرح ها که در بیست و دومین جلسه شورای عالی (عتف) از سوی اعضا مصوب و به تایید رئیس جمهور رسیده، عبارتند از:

– بومی سازی و توسعه فناوری های حوزه زیرسطحی

– اکتساب فناوری طراحی، ساخت و تست موتور حامل فضایی با پیشرانه سرد

– طرح معماری و راه اندازی مرکز ملی دفاع سایبری و سامانه های زیرساختی فضای سایبری (مدسا)

– طرح جامع ایجاد و توسعه فناوری های مورد نیاز جهت تجهیز و بروزرسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور

– طرح توسعه علم و فناوری رمز کشور

بنا بر این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ردیف هزینه ای با عنوان طرح های کلان ملی را در لایحه بودجه سالیانه کشور در نظر گرفته و اعتبار مورد نیاز را در چارچوب امکانات بودجه عمومی دولت تامین کند.

به گزارش فارس، ازجمله دیگر طرح های کلان ملی اولویت ‌دار در این مصوبه، توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره است که در این خصوص نیز کارگروهی متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی عتف، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه تشکیل و تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

Share