چنگیز شکوری مطرح کرد:

لغو روادید و حق گذرمرزی راهکار افزایش درآمد و رونق اقتصادی شمال تالش

چنگیز شکوری گفت: مرزنشینان نقش مهمی در امنیت پایدار مرزها دارند و توجه به نیازها و معیشت آنها علاوه بر توزیع عادلانه ثروت(آمایش سرزمینی) باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لغو روادید و حق گذرمرزی راهکار افزایش درآمد و رونق اقتصادی بخشهای شمالی تالش است.

چنگیز شکوری با بیان مطلب بالا گفت: مرزنشینان نقش مهمی در امنیت پایدار مرزها دارند و توجه به نیازها و معیشت آنها علاوه بر توزیع عادلانه ثروت(آمایش سرزمینی) باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
بخشدار اسبق بندر مرزی آستارا و بخش مرکزی تالش افزود: جمهوری اسلامی در اجرای سیاست روابط دوستانه بادولت همسایه جمهوری آذربایجان و همگرایی منطقه ای اقدام به لغو روادید(ویزا)با دولت همسایه آذربایجان نموده است.

این روزنامه نگار و مدیر مسول سابق نشریه صدای تالش در ادامه افزود: این در حالی است که همسایگان آذری از این امتیاز بهره مند و ساکنان شهرستان آستارا و بخش حویق (ویزنه،چوبر،حویق و روستاهای تابعه)و قسمتی از بخش کرگانرود(خطبه سرا)شهرستان تالش از این حق و مزایای فوق العاده اقتصادی آن محروم می باشند.

کارشناس ارشد ژئوپلتیک یادآور شد: وزارت خارجه با پیگیری این حق متقابل اهالی غیور مرزی می تواند بخشی از وظایف مسولان در قبال مردم وفادار و همیشه در صحنه و مدافع انقلاب را ادا نماید.

شکوری گفت: مردم شریف بخشهای حویق و چوبر و کرگانرود و خطبه سرا شهدای پرشمار عزیزی را تقدیم دفاع از کیان کشور و انقلاب نموده اند و اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی فرموده مقام معظم رهبری با بهره مندی این عزیزان از حق تردد مرزی و تجارت چمدانی محقق خواهد شد.

Share