تهیه‌کننده سریال «پایتخت» خبر داد:

قرارداد «پایتخت ۶» با تلویزیون امضا شد | طراحی اولیه کار را محسن تنابنده انجام می دهد

تهیه‌کننده سریال «پایتخت» گفت: قراردادی یک ساله برای ساخت «پایتخت ۶» با تلویزیون منعقد شد تا هم محسن تنابنده تمرکز بیشتری روی متن داشته باشند و هم اینکه بتوانیم تمامی بازیگران را در اختیار داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تهیه‌کننده سریال «پایتخت» از انعقاد قرارداد ساخت فصل ششم برای نوروز خبر داد.

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت» تصریح کرد: قراردادی یک ساله برای ساخت «پایتخت ۶» با تلویزیون منعقد شد تا هم محسن تنابنده تمرکز بیشتری روی متن داشته باشند و هم اینکه بتوانیم تمامی بازیگران را در اختیار داشته باشیم.

‎وی افزود: چون امسال این قرار داد از اول سال بسته شده است و ما زمان یک ساله برای این قرارداد در نظر گرفتیم توانستیم با کلیه عوامل «پایتخت» هم قرارداد ببندیم.

‎این تهیه‌کننده تأکید کرد: انعقاد این قرارداد در آغاز سال کمک کرد که بتوانیم تیم سریال را جمع کرده و با بازیگران قرارداد ببندیم. خیالم از این جهت که بتوانم عوامل اصلی کار را داشته باشم راحت شده است چون اعتقاد دارم اگر تلویزیون بخواهد کار «پایتخت» را برای نوروز تولید کند با توجه به اینکه بازیگرانش پُر کار هستند و در پروژه‌های دیگر حضور دارند باید از ابتدای سال این قرارداد بسته شود.

‎غفوری با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه «پایتخت ۶» را محسن تنابنده آغاز کرده است توضیح داد: محسن تنابنده همیشه سرپرست گروه نویسندگان و طراح فیلمنامه «پایتخت» بود البته امسال زحمتش مضاعف شده است چون پیش از این کار، نگارش را مرحوم خشایار الوند بر عهده داشت ولی با توجه به اینکه امسال محسن تنابنده در این زمینه تنها شده فعلا شخصاً نگارش را بر عهده گرفته تا احتمالاً در آینده بتوانیم نویسنده‌های دیگری را هم به کار اضافه کنیم.

این تهیه کننده تلویزیون خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار متن فیلمنامه را به پیش می‌بریم، بعد از اینکه متن‌ها به اندازه‌ای رسید که شرایط تولید داشته باشیم، پیش تولید را آغاز می‌کنیم و آماده تصویربرداری می‌شویم.

‎غفوری همچنین ضمن بیان اینکه سری جدید «پایتخت» برای نوروز ۹۹ ساخته می‌شود عنوان کرد: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، بهرام افشاری، علیرضا خمسه، سارا و نیکا فرقانی اصل و هومن حاجی‌عبداللهی از بازیگران این سریال هستند.

‎وی درباره ویژگی‌های سریال «پایتخت ۶» و ماجراهایی که در داستان قرار است رخ دهد گفت: طراحی اولیه کار را محسن تنابنده انجام می دهد و من هنوز در جریان نیستم که قرار است در «پایتخت ۶» چه اتفاقی بیفتد و هر چه هست در فکر تنابنده پخته می شود و شکل می‌گیرد ولی تلاش بر این است که کاری جذاب‌تر از «پایتخت»های قبلی باشد، این حساسیت در حال حاضر روی نگارش فیلمنامه وجود دارد.

‎تهیه‌کننده سریال «پایتخت» در پایان درباره سرانجام فیلمی که قرار بود به صورت تک قسمتی از مجموعه «پایتخت» ساخته شود گفت: آن فیلم ممکن است روزی ساخته شود ولی با توجه به اینکه شرایط تغییر می‌کند و «پایتخت» هم همیشه به موضوعات روز می‌پردازد آن قصه یک قصه نیمه تمام ماند که ویژه نوروز ۹۸ بود. ما خیلی تلاش کردیم که کار را به عید فطر مرتبط کنیم اما قصه طوری طراحی شده بود که فقط مناسب نوروز و تحویل سال بود. اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که صبح، عید شروع می‌شد و امسال نیز چون عید، مصادف با روز پدر بود قصه بر این اساس پیش رفته بود. سال آینده نیز عید و روز پدر در یک روز نیستند که ما بتوانیم از این موقعیت استفاده کنیم برای همین فعلاً برای آن اپیزود تصمیم خاصی گرفته نشده است.

Share