رئیس فدراسیون فوتبال خبر داد:

قرارداد ما با ویلموتس تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود | اردوی خارجی برای لیگ برتری ها ممنوع

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه‌ای با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و ۱۶ تیم لیگ برتری برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که در لیگ برتر سال آینده بازیکن خارجی را در لیگ محدود کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی تاج در گفت‌وگو با خبر سراسری شبکه یک در مورد انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: از همان ابتدا فدراسیون فوتبال به دنبال یک سرمربی  جوان بود که بتواند هم از رنکینگ تیم ملی در آسیا و جوان‌گرای در تیمهای ملی و همچنین نسبت به تیم‌های پایه حساسیت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: ویلموتس چه در زمانی که در آلمان بازیکن شالکه بود در آلمان محبوب، موفق بوده و چه زمانی که به عنوان سرمربی بلژیک بوده عملکرد خوب موفق  است وی در زمان مربیگریش در تیم ملی بلژیک حساسیت زیادی به جوان‌گرایی داشته است در حال حاضر با وی مذاکرات خوبی داشتیم اما اختلافات کوچکی هم بین طرفین وجود دارد که تا دوشنبه نتیجه آن نهایی و اعلام می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ویلموتس بعد از ورودش به ایران اعلام کرد که تصورم از کشور شما چه از نظر امکانات و چه از نظر برخورد مردم اینگونه نبوده که در رسانه‌ها اعلام شده است.

تاج افزود: بعد از مشاهده ویلموتس از ساختمان پک گفت که ما در بلژیک ساختمانی مشابه این با امکانات وسیع اینچنینی کم داریم و این احساس در وی به وجود آمد که امکانات خوبی در ایران وجود دارد و این موضوع  باعث شد که توافقات اولیه صورت گیرد.

وی در مورد قرارداد ویلموتس گفت: قرارداد ما با ویلموتس تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود و قرار شده که وی فقط دو دستیار همراه خودش به ایران بیاورد و سایر دستیاران وی چه کادر فنی، پزشک و بدنساز و… همه از ایران باشند و حتی از وی خواسته شده که فدراسیون‌محور باشد. در توافقات اولیه که فدراسیون فوتبال تمام مسئولیت‌های روابط عمومی، بازی‌های تدارکاتی و مصاحبه‌ها زیر نظر و با اختیار رئیس فدراسیون است و با توجه به سابقه خوب ویلموتس در تیم‌های پایه بلژیک قرار شد که نظارت بر تمام تیم‌های پایه برعهده سرمربی تیم ملی باشد.

تاج افزود: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که کشور باید یک آرایش دفاعی داشته باشد جلسه‌ای با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و ۱۶ تیم لیگ برتری  برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که در لیگ برتر سال آینده بازیکن خارجی را در لیگ محدود کنیم و مسائل مالی  مثل کی‌روش و شفر و… که در حال حاضر در AFC مطرح است به وجود نیاید و در این جلسه همچنین تاکید شد حتی‌المقدور باشگاه‌ها از امکانات داخلی استفاده کنند و حتی اردوهای خود را در کشور برگزار کنند.

وی در پاسخ به سؤالی که با  توجه به اینکه شما اعلام کردید تیم‌ها مربی خارجی نداشته باشند چرا فدراسیون این تصمیم را گرفته که از سرمربی خارجی استفاده کند، گفت: با توجه به اینکه تیم ملی امید از المپیک جا ماند کمیته فنی و مجموعه وزارت ورزش تصمیم گرفته شد که فقط تنها تیم ملی بزرگسالان از مربی خارجی استفاده کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری لیگ برتر و بحث بداخلاقی در باشگاه‌ها و شرط‌بندی گفت: لیگ ما لیگی پویا و شاداب است و همانطور که دیدید تا آخرین روز قهرمان لیگ مشخص نبود. مقرر گردید هر گونه بحث انضباطی و فضای تشنج‌زا در لیگ سال آینده به وجود آید کمیته انضباطی رأی خود را در همان هفته اول صادر کند. قرار شد از این به بعد کانون هواداران با هماهنگی از قوه قضاییه مراحل تأیید صلاحیت خود را دنبال کنند و در مورد شرط‌بندی هم دو پرونده بیشتر نداشتیم که در حال حاضر از قوه قضاییه برای این دو پرونده کمک خواسته‌ایم و تا به امروز هم با قوه قضاییه جلسات خوبی داشته‌ایم.

Share