رسایی: برای حل مشکلات مدیریتی کشور باید به سراغ شاخصها و معیارها برویم

عملکرد غیرقابل دفاع برخی از مدعیان، در ناامیدی مردم مؤثر بوده است

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان گفت: همه می دانیم که از عمده مشکلات کشور، مشکل مدیریتی است؛ ولی برای حل آن اقدام جدی انجام نمی‌شود. چرا؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ضیافت افطار و نشست شورای عمومی انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان با حضور دبیران احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی استان و نمایندگان، شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی استان و شهرستان، در رشت برگزار شد.

 جمشید رسایی، دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان با اشاره به سابقه بیست و یک ساله برگزاری ضیافت افطاری این تشکل در استان، از حضور میهمانان، اعضای انجمن اسلامی مهندسان گیلان، دبیران احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان و فعالان سیاسی، اجتماعی استان در این نشست تقدیر و تشکر کرد.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان گفت: همه می دانیم که از عمده مشکلات کشور، مشکل مدیریتی است؛ ولی برای حل آن اقدام جدی انجام نمی‌شود. چرا؟

وی افزود: دنبال آن هستیم که از نظر کیفیت زندگی، وضعیت مردم را مانند کشورهای پیشرفته دنیا کنیم ولی توجه نداریم که برای تحقق این هدف باید وضعیت مدیریت، اقتصاد، علم و تکنولوژی را ارتقاء دهیم.

رسایی ادامه داد: برای ارتقای وضعیت مدیریت و اقتصاد، هم باید از نظر فرهنگی و اجتماعی رشد کنیم و هم باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم؛ نه آنکه مرتب به دنبال عیب دیگران باشیم.

وی تصریح کرد: می خواهیم در گوشه ای بنشینیم، هیچگونه زحمت و دردسر و هزینه‌ای ( اقتصادی، اجتماعی، عمر و سلامتی و …) متحمل و متقبل نشویم و یک نفر قهرمان بیاید و اوضاع کشور به را به سامان کند و همه چیز درست شود.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان ادامه داد: اینکه یک نفر چه قدر از انحصارطلبی، رانت، اختلاس، سوء استفاده از قدرت، فساد اداری و … گله می‌کند مهم نیست؛ مهم آن است که ببینیم وقتی دستش به جایی و جایگاهی رسید چه قدر رعایت حق و انصاف را می کند؛ چه قدر مصالح خودش، گروه و باندش را بر مصالح مردم ترجیح می‌دهد.

وی افزود: برخی افراد که در باب رانت و اختلاس و انحصار شکایات و سخنرانی‌های فراوان داشتند، وقتی به جایی و جایگاهی رسیدند عملکردی غیر قابل باور و دفاع به جا گذاشتند که در ناامیدی مردم بسیار موثر بوده است.

رسایی در ادامه سخنانش گفت: برای حل مشکلات مدیریتی کشور باید به سراغ شاخصها و ملاکها و معیارها برویم؛ هر جا که این شاخصها و ملاکها را نداریم آنها را تعریف و تدوین کنیم و هر جا که آنها را تعریف و تدوین کرده‌ایم بر اجرای دقیق آن اصرار کنیم و ناظر باشیم؛ این کار را وزارت کشور اخیرا در بحث انتصاب شهرداران انجام داده و چه خوب است که همین کار را برای انتصاب بخشداران، فرمانداران و سایر مدیران مجموعه وزارت کشور هم انجام دهد و همین‌طور سایر وزارتخانه‌ها نیز در زیرمجموعه‌های خودشان این کار را انجام دهند تا از اعمال سلیقه یا انجام کارها به صورت سلیقه‌ای خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: البته از مهمترین شاخصهایی که باید در انتصاب مدیران به آن توجه شود، گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب برای پست و جایگاهی است که می‌خواهند در آنجا مشغول به کار شوند.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان افزود: عده‌ای نمی خواهند که انتصابات بر اساس شاخصها و ملاکها باشد؛ زیرا در آن صورت نمی‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند؛ نمی‌توانند هر کسی را که می‌خواهند مسئولیت بدهند یا به هر کاری که خواستند بگمارند.

Share