آیت الله فلاحتی در گردهمایی بزرگ روحانیون گیلان:

عده‌ای همواره در جامعه می‌نالند|روحانیون مردم را نسبت به ناشکری‌ها هشدار دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان، علما و روحانیون را بهترین افراد در ترسیم کلی اصول اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: عالمان دین فرهنگ بانان جامعه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان در آستانه ماه مبارک رمضان با موضوع نقش روحانیت در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد اظهار کرد: به علما، فضلا و طلاب گیلان که در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کردید تا برای ایام ماه مبارک رمضان مبادله فکری داشته باشیم، خیرمقدم و سلام عرض می کنم.
وی به روایتی مبنی بر ویژگی بهترین افراد در اداره جامعه اشاره کرد و افزود: سزاوارترین شخص برای اداره امور جامعه اسلامی کسی است که نزدیک ترین فرد به پیامبر(ص) باشد، آگاهی اش نسبت به کتاب بیشتر از دیگران باشد و در دانش دین از دیگران سرآمدتر باشد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین فرهنگ بانان جامعه هستند، تصریح کرد: علما و روحانیون بهترین افراد در ترسیم کلی اصول اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی محسوب می شوند.
آیت الله فلاحتی، خواستار ارتقای اطلاعات روحانیون نسبت به کتاب الهی شد و بیان کرد: روحانیون باید با کتاب الهی مانوس بوده و از مفاهیم قرآن اطلاعات درستی داشته باشند.
وی بر مسلح شدن روحانیون در مطالب دین خدا تاکید کرد و گفت: نسل امروز با دهه های گذشته به مراتب اطلاعات بیشتری دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تعهد روحانیون در مقابل ولی عصر(عج)، خاطرنشان کرد: با امام زمان(عج) عهد بستیم مروج آیین خدا باشیم و این امر بزرگ ترین وظیفه عالم دینی است.
آیت الله فلاحتی، اسلام ناب محمدی(ص) را عصاره آیین خدا ذکر کرد و یادآور شد: ملزم به احیا و تبلیغ آیین نورانی و الهی اسلام هستیم.
وی با بیان اینکه علما و روحانیون پاسدار انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: علت محدثه انقلاب روحانیت بود و دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی نیز روحانیت است و مردم در رسیدن به این مقصد کمک کردند.
امام جمعه رشت، انقلاب اسلامی را بزرگ ترین بعثت پس از بعثت پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: امروز دنیای بشر در عرصه معادلات سیاسی و نظامی متاثر از انقلاب اسلامی است و تمام قدرت های سلطه گر در مقابل جمهوری اسلامی سردرگم شدند.
آیت الله فلاحتی، یکی از وظایف عمده روحانیون را جذب حداکثری جوانان در مساجد و پایگاه های الهی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ثمره های عظیم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: زمانی که سپاه با نامهربانی قدرت های استکباری مواجه شد مردم از این نهاد دفاع کردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر هشدار روحانیون نسبت به ناشکری ها به طور منطقی و معقول در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: عده ای همواره در جامعه می نالند و می خواهند این ناله ها را متوجه انقلاب اسلامی کنند و عالمان دینی در این ایام نورانی وظیفه دارند مردم را متوجه شکرگزاری از خدای متعال کنند.

Share