سالی سخت برای کشاورزان در راه است؟

شالیزارهای غرب انزلی زیر آب رفت | تله رسوب‌گیر رودخانه چافرود تخلیه می‌شود

اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار بندر انزلی با اشاره به آبگرفتگی شالیزارهای روستاهای غرب انزلی گفت: ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تخلیه تله رسوب گیر در مصب رودخانه چافرود و تعمیر و بازسازی پل ماهروزه تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حیدری آزاد با اشاره به آبگرفتگی شالیزارهای روستاهای غرب انزلی گفت: ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تخلیه تله رسوب گیر در مصب رودخانه چافرود و تعمیر و بازسازی پل ماهروزه تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به بارش های دو روز گذشته ، پر شدن تله رسوب گیر در مصب رودخانه چافرود و بالا آمدن آب این رودخانه و همچنین شکسته شدن سیل بند دستی به علت سست بودن این سد در مقابل حجم بارش های اخیر در روستای آبکنار، آب به شالیزارها وارد شد.

فرماندار بندر انزلی ادامه داد: با پیگیری های بعمل آمده در طی چند ماه گذشته بصورت کتبی، تلفنی و حضوری از سوی فرمانداری، مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت تخلیه تله رسوب گیر رودخانه چافرود اختصاص یافت.

حیدری آزاد تاکید کرد: با هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل محیط زیست گیلان، کار لایروبی این تله رسوب گیر در روزهای آینده توسط بخش خصوصی آغاز تا از بالا آمدن آب در بارش های آینده و واردن آمدن خسارات ناشی از آن به مزارع کشاورزان جلوگیری شود.

فرماندار همچنین اظهار کرد: با هماهنگی های بعمل آمده با سپاه پاسداران و اداره برق مقرر شد علاوه بر حمل چند کامیون ماسه بادی ، تیرهای چوبی قطور بلا استفاده اداره برق نیز برای تعمیرو مستحکم ساختن این سیل بند دستی در اختیار روستاییان قرار گرفته و دو دستگاه قایق موتوری از سوی محیط زیست و همچنین بیل میکانیکی نیز از سوی راهداری برای کمک به روستاییان وارد عمل شد.

حیدری ازاد با اشاره به مکلف شدن اداره جهاد کشاورزی به همراه دهیاران و شوراهای اسلامی روستا برای برآورد خسارت و ارائه گزارش به فرمانداری تصریح کرد: هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج در روستاهای آبکنار، شیله سر، سیاخاله سر، کرکان، معاف، اشپلا، تربه بر قرار دارد که بیش از ۹۰ درصد کشاورزان این هفت روستا کار خزانه گیری برنج را انجام داده بودند.

فرماندار بندرانزلی همچنین افزود: بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان انزلی شالیزار بوده و برای کشت برنج استفاده می شود.

Share