فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه:

سپاه پاسداران یک سازمان صرفا نظامی نیست| پیوند بین سپاه و مردم عمیق تر شده است

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه گفت: سپاه پاسداران پس از تاسیس در تمامی صحنه‌های انقلاب با حضور مستمر و مستحکم خود ثبات و پایداری انقلاب اسلامی را تضمین کرده و منشاء خدمات و آثارپربرکتی برای انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ حسن حبیبی، فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه گفت: در نظام نوپای انقلاب اسلامی به منظور ساماندهی اوضاع سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تدابیر و تلاش‌های زیادی می‌شد، زیرا به عقیده‌ی صاحب نظران و نظریه پردازان انقلاب‌ها، «نگهداری انقلاب و دستاوردهای آن» به مراتب دشوارتر از اصل انقلاب و پیروزی آن است و این اصل مسلم را تمامی رهبران و شخصیت های اندیشمند انقلاب به درستی دریافته بودند.

وی افزود: در این راستا تلاش و کوشش های فراوانی صورت می گرفت تا نهادهای برخاسته از انقلاب بر اوضاع مسلط شوند به همین دلیل تدابیر جدی از طریق شورای انقلاب اندیشیده می‌شد تا اوضاع به هم ریخته پس از پیروزی انقلاب سروسامان یابد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه همچنین ادامه داد: بهترین تدابیر در این زمینه تاسیس نهادهای متعدد در موقعیت های مختلف کشور بود که فرمان آن از سوی رهبر انقلاب صادر می‌گردید و یاران امام و وفاداران انقلاب در تأمین و استقرار آن اهتمام می ورزیدند.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه یکی از این نهادها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: باتوجه به ماهیت اسلامی و باورهای مذهبی در انقلاب ایران، سپاه پاسداران از نیروهای مخلص، متدین و انقلابی از اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانشجویان شکل گرفت و این نهاد جدید در حفظ و حراست از نهال نو پای انقلاب نقش مهمی ایفا کرد و رفته رفته درحوزه های خدمتی در کنار نهادهای امنیتی به ویژه ارتش جمهوری اسلامی جایگاه ویژه یافت.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نهاد برخواسته از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: از طرفی با تغییر و دگرگونی در اوضاع جامعه و پیروزی نهضت حضرت امام راحل(ره)، می‌بایست تدابیر لازم برای حفظ، تداوم، ثبات و نیز دستاوردهای آن انخاذ می شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه گفت: سپاه پاسداران پس از تاسیس در تمامی صحنه‌های انقلاب با حضور مستمر و مستحکم خود ثبات و پایداری انقلاب اسلامی را تضمین کرده و منشاء خدمات و آثارپربرکتی برای انقلاب اسلامی شده است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در سال‌های نخستین انقلاب، ترورها، ناامنی‌ها و تهاجمات نظامی ضدانقلاب را خنثی کرد و در عرصه‌های دفاع مقدس مقاومت ستودنی از خود نشان داد و در سال‌های پس از جنگ به سازندگی و به تلاش در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی پرداخت.

حبیبی اظهار کرد: امروز سپاه پاسداران بیش از آنکه یک سازمان صرفا نظامی باشد، نهادی است که در کنار حفاظت از تمامیت ارضی ایران و سیاست جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن، در ارتقای فرهنگ و عمران آبادانی ایران می‌کوشد که نمونه بارز آن را حوادث سیل اخیر کشور می‌بینیم که همیشه سپاه خودش را مخاطب حوادث می‌داند.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه گفت: پاسداران ما باید لباس رزم بپوشند و به مرزها بروند و گاهی نیز که انقلاب و دستاوردها انقلاب در داخل کشور تهدید می شوند، پاسداران ما باید وارد صحنه شوند و انقلاب و دستاوردهای انقلاب را از تجاوز مخالفین و هجوم کنندگان پاسداری کنند.

حبیبی در پایان اظهار داشت: امروز به جهت اثربخشی این نهاد انقلابی و مردمی است که نظام سلطه در سوم شعبان و روز پاسدار در اقدام احمقانه سپاه پاسداران را با اهداف سیاسی و حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل در لیست گروه‌های تروریستی قرارداد و این اتهام تیز باعث شد پیوند بین سپاه و مردم عمیق تر شود و  شاهد راهپیمایی‌های پرشوری در سراسر کشور باشیم.

Share