معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان؛

سپاه، فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را افتخار خود می‌داند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را از افتخارات مجموعه سپاه قدس گیلان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کامیار مهدی پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان در دیدار با پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان که روز پنجشنبه(۲۶اردیبهشت) که با حضور معاونین و کارشناسان دو مجموعه صورت پذیرفت با اشاره به اقدامات مجموعه سپاه قدس گیلان در حوزه کتاب و کتابخوانی از برگزاری مسابقات کتابخوانی در۱۱شهرستان و آغاز مطالعات برگزاری لیگ کتابخوانی در استان گیلان خبرداد.

مهدی پور فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را از افتخارات این نهاد عنوان کرد و با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از رسالت های مهم هر دستگاه، نهاد و ارگانی است خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی با برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع در سطح کتابخانه ها توانسته است اقشار مختلف مردم را علاقمند به کتاب نمایند.

وی همچنین برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی سیره و سبک زندگی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت جوادالائمه(ع) را از اقدامات ارزشمند مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی شکور برشمرد و خاطرنشان کرد: سپاه قدس گیلان با ظرفیت۷۰۰هزار نفر بسیجی فعال در استان، در حوزه تبلیغات، اطلاع رسانی و نیز برگزاری این جشنواره همچون سالهای گذشته در کنار نهاد کتابخانه های عمومی خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان حرکت در مسیر زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) را ضامن موفقیت بشر دانست و یادآور شد: امروز وظیفه ما در معرفی زندگی، شخصیت و رهنمودهای ائمه اطهار بیش از گذشته است و می بایست در این حوزه با پیش بینی برنامه هایی نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی در مسیر شناساندن ایشان به جوانان و نوجوانان گام برداریم.

مهدی پور در پایان صحبت های خود برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای آنلاین را نیز از نکات مثبت آن برشمرد و گفت: با توجه به مشکلات و کاستی هایی که در تامین کاغذ و چاپ و توزیع کتاب در کشور وجود دارد، حرکت بسوی فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت را می توان از اقدامات قابل تقدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این حوزه دانست.

در ادامه این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ۴دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، نقش دستگاه ها و نهادهای اجرایی در این حوزه را بسیار اثرگزار عنوان کرد. پریسا کرمی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را از اقدامات شاخص مجموعه کتابخانه های عمومی در سطح ملی دانست.

بیان دیدگاه های معاونین و کارشناسان و مجموعه در برگزاری جشنواره نهم کتابخوانی رضوی پایانبخش این نشست بود. گفتنی است معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان پیش از این نشست در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان دومجموعه برگزار شد شرکت کرد.

Share