37 نفر نجات یافتند

سقوط هواپیما سوخوی سوپرجت ۱۰۰ روسیه

از ۷۸ سرنشین هواپیمای مسافربری مسکو – مورمنسک، تنها ۳۷ نفر زنده هستند. محققان در حال بازجویی از قربانیان، شاهدان عینی، کارکنان فرودگاه و شرکت هواپیمایی و دیگر افراد مسئول در پرواز این هواپیما هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمیته تحقیقات در سازمان حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام نمود که تا کنون ۳۷ نفر از ۷۸ نفر که در هواپیما سوخوی سوپرجت ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه، زنده هستند. از سرنوشت ۴۱ نفر خبری نیست.

نماینده رسمی کمیته تحقیقات در سازمان حوادث غیرمترقبه روسیه خانم سوتلانا پترنکو در این خصوص گفت: “۷۸ نفر در پرواز هواپیمای پروازی مسکو-مورمنسک حضور داشتند، تعداد مسافران و  اعضای خدمه، ۷۸ نفر بودند. طبق اطلاعات به روز شده تا کنون ۳۷ نفر از این حادثه جان سالم به در بردند.”

محققان در حال بازجویی از قربانیان، شاهدان عینی، کارکنان فرودگاه و شرکت هواپیمایی و دیگر افراد مسئول در پرواز این هواپیما هستند.

 هواپیمای پرواز مسکو — مورمنسک حدود ساعت ۱۸:۰۰ به وقت مسکو از فرودگاه شرمتوا بلند شد. سپس چندین بار در منطقه حومه مسکو دور زد و به طور ناگهانی به سمت پایین حرکت کند. در حدود ۱۸:۴۰، این هواپیما در فرودگاه شرمتوا فرود آمد. هواپیمای مسافربری مسکو — مورمنسک به دلیل نقص فنی اعلام شده پس از پرواز، به فرودگاه شرمتوا بازگشت و در باند اتش گرفت. اطفای حریق در ساعت ۱۸:۴۸ اغاز گردید. این اتش سوزی، به طور کامل دم هواپیما را از بین برد. بر اساس گزارش های موثق تا کنون در این حادثه از سرنوشت ۴۱ نفر خبری نیست. برخی منابع، وقوع طوفان و رعد و برق را علت این حادثه دانسته اند.

Share