در جلسه شورا مطرح شد:

سفر به تهران برای تعیین وضعیت شهردار منتخب | موافقت با قرارداد رانندگان با شرکت تعاونی مصرف کارکنان

رضا رسولی با اشاره به لایحه ارسالی پیرامون انعقاد قرارداد با شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری به منظور تامین رانندگان استیجاری اظهار کرد: به منظور افزایش انگیزه و کارآیی رانندگان استیجاری شهرداری و با هدف نظام‌مند نمودن پرداخت‌ها این لایحه مطرح شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نود و سومین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

سفر به تهران برای مشخص شدن وضعیت شهردار منتخب

امیر حسین علوی در این جلسه با اشاره به انتخاب شهردار رشت گفت: با موافقت اعضای شورای شهر برای پیگیری وضعیت تایید صلاحیت منتخب شورا هفته اینده به تهران سفر می‌کنم تا هرچه زودتر وضعیت تائید یا ردصلاحیت ناصر حاج محمدی مشخص شود.

علوی به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد و گفت: امروز دشمن با همه قوا، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع کشورمان را نشانه گرفته است و برای مقابل با این دشمنی مردم و مسئولان با همدلی مثل گذشته، صلابت ایران با صلابت را در مقابل دشمنان نشان خواهند داد.
وی افزود: امروز زمانی است که مدیران قدیمی جای خود را به مدیران جوان می‌دهند و تجارب خود را در اختیار انان قرار خواهند داد.
علوی ادامه داد: برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی موزه دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و همکاری شورای شهر رشت راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه شورا و شهرداری برای کارهای فرهنگی مشارکت دارند، افزود: سازمان حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای شروع این کار بزرگ درخواست کمک مالی دارد.

بازنشستگان باید برکنار شوند

به گزارش دیارمیرزا رضا رسولی در این جلسه با اشاره به لایحه ارسالی پیرامون انعقاد قرارداد با شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری به منظور تامین رانندگان استیجاری اظهار کرد: به منظور افزایش انگیزه و کارآیی رانندگان استیجاری شهرداری و با هدف نظام‌مند نمودن پرداخت‌ها این لایحه مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه موافق این لایحه هستم افزود: باید خلاهای مربوط به این موضوع را برطرف کنیم تا پس از آن به طور ناگهانی شاهد افزایش بی رویه نیرو در قالب راننده در شهرداری رشت نباشیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان باید برکنار شوند، گفت: با تمام احترامی که برای نیروهای بازنشسته قائل هستم معتقدم باید از ظرفیت جوانان استفاده شود.
علوی نیز با بیان اینکه نگرانی سازمان بازرسی این بوده که با تشکیل تعاونی طوری نباشد که افراد زیر مجموعه بخواهند وارد شهرداری شوند.
وی افزود: تعاونی و شرکتی هر دو خصوصی است و پرسنل خود را دارند و دغدعه شورا فقط پرداخت حقوق و بیمه این پرسنل است. اما افزایش نیرو در قالب تعاونی اتفاق نخواهد افتاد.

با عنوان مشاور یا شیشه پاکن استخدام شهرداری شدند

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: نگرانی سازمان بازرسی کاملا به جا است اما نباید فقط در مورد این موضوع باشد در گذشته افرادی با عنوان مشاور یا شیشه پاکن وارد شهرداری شدند اما یکباره مسئول یک واحد شدند.
وی افزود: افرادی هستند که ۱۶ سال در شهرداری به عنوان راننده مشغل کار هستند اما به صورت روزمزد حقوق دریافت می کنند و افرادی هستند که با عناوینی مانند مشاور استخدام می شوند.
این عضو شورا متذکر شد: اگر نگرانی برای جذب و ورود به سازمان است باید در همه موارد باشد. این رانندگان پاکباخته هستند و باید هرچه سریعتر وضعیتشان مشحص شود.

گفتنی است در پایان با این لایحه موافقت شد.

Share