در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛

ساختمان‌های آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت به نام دو شهید مزین شد

ساختمان های شماره یک و دو آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت به نام مبارک دو شهید گرانقدر انقلاب اسلامی شهیدان علی اخوین انصاری و حسن عضدی مزّین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم مقام والای شهدا در مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج استادان گیلان و معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ساختمان های شماره یک و دو آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت به نام مبارک دو شهید گرانقدر انقلاب اسلامی شهیدان علی اخوین انصاری و حسن عضدی مزّین شد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این مراسم گفت: هر کس در مجموعه ای که فعالیت می کند در صدد است که عملکردش موجب رضایت خداوند قرار بگیرد و در مجموعه سما واحد رشت تصمیم گرفته شد که ساختمان های آموزشی و اداری این مجموعه به نام شهدا مزین شود.

محمد نیک پسند با بیان اینکه شهدا ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی هستند، گفت: یک ازبهترین تصمیماتی که گرفته شد نام گذاری ساختمان های شماره یک و دو آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت به نام دو شهید بزرگوار شهیدان علی اخوین انصاری و حسن عضدی است.

وی با بیان اینکه مجموعه کارکنان و استادان آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت بسیجی وار در خدمت اهداف انقلاب اسلامی هستند افزود: افتخار بزرگی است که آموزشکده سما به نام شهدا مزین می شود و ما این را با عمق جان باور داریم که امنیت ما را مدیون خون شهدا هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه هر محفلی که نام و یاد شهید است برای انسان دستآورد دارد بیان کرد: خداوند توفیق داده در نظام جمهوری اسلامی موضوع شهادت را درک کنیم و هر وسیله که متمسک به این عزیران باشد توفیق است.

کیوان میرزایی با اشاره به فعالیت ۴۵۰۰ استاد در دانشگا های گیلان گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر عضو بسیج استادان گیلان هستند.

میرزایی انقلاب اسلامی را برای متقکران، و اندیشمندان یک فرصت دانست و افزود: منصوب بودن به بسیج و علاقمندی و قدر شناسی شهدا یک فرصت است.

وی با بیان اینکه رویکردها و نگا ه ها باید با توجه به مقتضیات زمان تعریف شود و فضا برای کمک تمامی استادان باز است، گفت: سازمان بسیج اساتید به همه ی استادان دانشگا هها تعلق داد چه آنهایی که عضو هستند و چه غیر اعضاء را نیز شامل می شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان توسعه معنوی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور را دغدغه همه ی استادان عنوان کرد و افزود: هیچ استادی در دانشگاه وجود ندارد که این دغدغه ها را نداشته باشد.

وی گفت: سازمان بسیج اساتید باید سازمانی باشد که به استادانی که طرح، برنامه و اندیشه ای دارند کمک کند که این برنامه ها در جامعه عمومیت پیدا نماید.

میرزایی بابیان اینکه دانشگاه باید مبدا همه ی تحولات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی باشد از تشکیل اتاق اندیشه ورز در سازمان بسیج اساتید گیلان در همین راستا خبر داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبر در گام دوم انقلاب تصریح کرد: باید از ظرفیت همه ی استادان دانشگاه با هر سلیقه ای در پیشبرد فرمان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بهره برد.

میرزایی رونق تولید، انتخاب درست مردم در انتخابات و اقلیم و محیط زیست را از دغدغه های سازمان بسیج اساتید گیلان عنوان و افزود: گام های خوبی با همکاری استادان دانشگاه های گیلان در این زمینه برداشته شده است.

در ادامه این مراسم رقیه پور مقدم مسئول کانون بسیج اساتید آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت گزارشی از فعالیت های این کانون ارائه کرد.

به گزارش آنا، شهید علی اخوین انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه و استاندار سابق گیلان، در تاریخ  ۱۵تیر۱۳۶۰در ساعت ۷ بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت نائل آمد.

شهید حسن عضدی استاد دانشگاه، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان قانون اساسی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ یار صدیق حضرت امام خمینی(ره) به دست مناقین بدسرشت، در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

Share