مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبر داد:

راه‌اندازی قطار حومه‌ای بین قزوین و رشت در آینده‌ای نزدیک| امکان حمل کالا و بار در مسیر ریلی قزوین به رشت فراهم می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده به زودی امکان جابه‌جایی کالا و بار در مسیر ریلی قزوین -‌ رشت فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علی خدایی با بیان اینکه امکان جابه‌جایی کالا و بار به زودی در مسیر ریلی قزوین – ‌رشت فراهم می‌شود اظهار داشت: با راه‌اندازی این خط ریلی،‌ کالا و بار از مناطق جنوبی کشور واقع در بندر عباس،‌ بندر امام خمینی(‌ره) و اصفهان به استان گیلان منتقل می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی خط باری قطار قزوین به رشت انجام شده است عنوان کرد: با تحقق این امر می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در مسیر ریلی قزوین -‌ رشت در راستای اتصال مناطق جنوبی به بخش‌های شمالی کشور استفاده کنیم.

خدایی حرکت مستمر و بدون وقفه قطار مسافربری قزوین به رشت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ از ابتدای افتتاح این مسیر ریلی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که تحت هیچ شریطی حرکت قطارها از رشت به مقصد تهران و مشهد متوقف نشود و طبق برنامه از پیش تعیین شده پیش برود.

وی از راه‌اندازی قطار حومه‌ای بین قزوین و رشت در آینده‌ای نزدیک سخن گفت و ابراز داشت: به علت تقاضای بسیار زیاد و استقبال فراوان مسافران از مسیر ریلی رشت به مشهد و بالعکس در نظر داریم،‌ از تاریخ ۱۸ اردیبهشت تعداد قطارهای این مسیر را به ۳ قطار در هر هفته افزایش دهیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ ظرفیت فعلی جابه‌جایی قطار رشت به مشهد و بالعکس را هفته‌ای ۴۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر هفته‌ای یک قطار در مسیر رشت به مشهد و بالعکس فعال است که با افزایش تعداد قطارها در هر هفته حدود هزار و ۲۰۰ نفر در این مسیر جابه‌جا خواهند شد.

خدایی ظرفیت جابه‌جایی مسافر مسیر رشت به تهران و بالعکس را در حال حاضر ۱۸۶ نفر اعلام کرد و ابراز داشت:‌ اخیراً به علت درخواست‌های مکرر مردم یک سالن ۱۰ کوپه‌ای ۴ تخته درجه یک به قطار رشت به تهران اضافه کردیم که با افزودن آن ظرفیت این مسیر به ۲۲۶ نفر ارتقاء پیدا کرد.

وی بهای بلیط قطار در دو مسیر ریلی رشت – تهران و رشت – مشهد را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: قیمت بلیط قطار رشت به تهران بین ۴۱ هزار و ۵۰۰ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است و برای مسیر رشت به مشهد هم بهای بلیط ۱۶۸ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

Share