احمد سیاوش پور: از حریم خصوصی اشخاص در فضای مجازی حراست شود

رئیس جدید دادگستری شهرستان لاهیجان معرفی شد

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این مراسم، قوه قضائیه را از ارکان نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: تفکیک قوا یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و به معنی تفکیک وظایف به منظور  نظم دادن به امور کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری لاهیجان با حضور احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان، امام جمعه شهرستان، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان دولتی، نظامی و انتظامی این شهرستان صبح امروز برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این مراسم، قوه قضائیه را از ارکان نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: تفکیک قوا یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و به معنی تفکیک وظایف به منظور  نظم دادن به امور کشوری است و مردم نیز انتظار دارند علیرغم تفکیک وظایف شاهد هماهنگی و تعامل بین سه قوه برای پیشبرد امور جامعه به بهترین نحو باشند.

وی تامین امنیت و اجرای عدالت را از وظایف قوه قضائیه برشمرد و اظهار داشت: آنچه مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند دادرسی عادلانه و بی طرفانه  بر محور قانون و شرع مقدس اسلام است.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر اینکه قضات باید با تکریم مراجعان و حفظ حرمت طرفین پرونده بین آنان قضاوت نمایند تصریح کرد: دقت و سرعت در رسیدگی پرونده ها از مطالبات اصلی مردم است که باید در اولویت کاری مراجع قضایی قرار داشته باشد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان قضایی به مقوله حفظ حقوق عامه شد و افزود:  صیانت از حقوق عامه و بیت المال از وظایف مهم دستگاه قضایی است که همواره مورد اهتمام جدی قرار دارد.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در جامعه و همچنین حفظ حریم خصوصی اشخاص در فضای مجازی اظهار داشت: دستگاه قضایی ضمن رعایت و تاکید بر حقوق شهروندان اجازه نمی دهد از طریق فضای مجازی اشخاص مورد هتک حرمت قرار گرفته و حیثیت و شخصیت شان خدشه دار شود.

سیاوش پور با اشاره به اینکه حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست های قوه قضائیه در سالیان اخیر بوده است، بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای صدور احکام های جایگزین حبس یکی از راهکارهای کاهش جمعیت زندان‌ها است اما این سیاست قطعا شامل کسانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند نمی شود.

وی ضمن اشاره به بروز مشکلات اقتصادی و افزایش شدید قیمت سکه از مراجع قضایی استان خواست تا دادخواست های اعسار مهریه را مورد توجه دقیق قرار دهند و گفت: با توجه به نظر مراجع عظام، اصل بر اعسار زوج است جز اینکه براساس ادله اثباتی از سوی زوجه ایسار زوج ثابت شود و بنابراین شرعا روا نیست، شخص ناتوان از پرداخت مهریه زندانی شود.

گفتنی است در پایان این مراسم محمد باقر بدوی با ابلاغ حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس دادگستری شهرستان لاهیجان معرفی و از زحمات محمود علیزاده در این سمت قدردانی شد.

محمد باقر بدوی رئیس جدید دادگستری شهرستان لاهیجان پیش از این ریاست دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشت.

Share