دونالد ترامپ بار دیگر برای مذاکره با ایران ابراز آمادگی کرد

دوست دارم مقام‌های ایران با من تماس بگیرند | آخرهفته‌ها شورش در ایران اتفاق می‌افتد

ترامپ گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند. این نقض قانون لوگان است و او باید بابت این تعقیب قضایی شود، ولی آدم‌های من نمی‌خواهند کاری کنند که…. .»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که دوست دارد مقام‌های ایران به او زنگ بزنند.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه برای مقابله با ایران، ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌ها را تکرار کرد و گفت اطلاعاتی در دست است که تهران قصد حمله به نیروهای آمریکایی را داشته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا خطر درگیری نظامی وجود دارد گفت: «بله، این چیزی است که همیشه مطرح است. نمی‌خواهم بگویم، نه، ولی امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

او در ادامه گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند. این نقض قانون لوگان است و او باید بابت این تعقیب قضایی شود، ولی آدم‌های من نمی‌خواهند کاری کنند که…. فقط دموکرات‌ها از این جور کارها انجام می‌دهند.»

وی در ادامه مدعی شد که جان کری جلسات و تماس‌های تلفنی زیادی با مقام‌های ایران داشته و به آنها گفته که چه کاری انجام دهند.

ترامپ در ادامه ادعا کرد: «از وقتی من [آمریکا را] از برجام خارج کردم، اقتصاد آنها دچار آشوب شده؛ تورمی دارند که نرخ آن بالاترین رقمی است که تا به حال شنیده‌ام. آخرهفته‌ها و حتی در طول هفته شورش در کشورشان اتفاق می‌افتد.»

وی اضافه کرد: «کاری که آنها باید بکنند این است که با من تماس بگیرند و [پای میز مذاکره] بنشینند. می‌توانیم توافق کنیم و به یک توافق منصفانه دست پیدا کنیم.»

ترامپ گفت: «ما فقط می‌خواهیم که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند. چیز زیادی از آنها نمی‌خواهیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: «و به آنها کمک خواهیم کرد بار دیگر اوضاعشان فوق‌العاده شود. الان اوضاعشان بد است. چشم به راه روزی هستم که به ایران کمک کنم. دنبال آسیب زدن به ایران نیستم. می‌خواهم آنها قوی و فوق‌العاده باشند و اقتصاد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. ولی آنها دارند حرف جان کری را گوش می‌کنند.»

Share