واکنش فرهام زاهد در خصوص اظهارتش پس از پایان بازی پلی‌آف لیگ دسته دوم:

دلیل این همه ناداوری علیه تیم‌های گیلانی، لابی سیاسی ضعیف گیلان در کشور است

زاهد گفت: چرا همیشه باید این اتفاقات را بر سر فوتبال گیلان و رشت بیاورند!؟ این برمی‌گردد به جایگاه ضعیف ما در فدراسیون فوتبال یا لابی ضعیف سیاسی ما در کشور که در نتیجه اسم تیم‎های گیلانی به عنوان پرهزینه ترین تیم‌ها از نظر اشتباهات داوری می‌درخشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهام زاهد، عضو شورای شهر رشت در گفتگو با بانک ورزش در خصوص جملات جنجالی‌اش پس از دیدار داماش گیلان در پلی آف لیگ دسته دوم با اظهار داشت: اتفاقاتی که روز یکشنبه در بازی داماش افتاد و صحبت‌هایی که من در خصوص اتفاقات پایان بازی و حمله به داور و این که گفتم که دست عزیزانی را می‌بوسم که چنین کاری کردند در ابتدا جا دارد که من از تمام عزیزان همشهری و چهره‌های فرهیخته شهر و استان و همه رشتی‌هایی که با دیدن این فیلم شاید باعث شدم اسم رشت و جایگاه شورا دچار آسیب و خسران بشود، عذرخواهی می‌کنم.

نمی‌توانم اشتباهات داوری در بازی داماش را اشتباه بدانم

وی گفت: موضوعی که باید به آن پرداخته شود این است که یک تیم یا تیم‌هایی با سرمایه بخش خصوصی و با خون دل محیای مسابقات می‌شوند توسط اشتباهاتی که فوتبالی نیست و نمی‌توانم اسم‌ آنها را اصلا اشتباه بگذارم و اصلا نمی‌توان گفت که این اشتباهات به دلیل تکرار اشتباه و تأثیرگذار بودن سهوی است، آسیب می‌بیند.

زاهد همچنین با بیان اینکه تیمی که بازی را کاملا در اختیار دارد و گل دوم را می‌زند، داور به اشتباه گل را نمی‌پذیرد و در ادامه بازی، خطاها و صحنه‌های پنالتی را نمی‌گیرد و همچنین در یک صحنه گل، به اشتباه گل را نمی‌گیرد، در نهایت چیزی شد که شما دیدید، اظهار داشت: در این شرایطی که از نظر عصبی شرایط خوب و نرمال نیست من انتظار ندارم که چنین حرفی زده شود ولی از طرف دیگر انتظار ندارم دوستان دپارتمان داوری بیایند با حرف‌هایی نمک به زخم مدیریت باشگاه و طرفداران بپاشند که بازی دو دو می‌شود و اشتباهات داوری هیچ تاثیر در نتیجه بازی نداشت، از کجا معلوم که بازی چهار بر صفر به سود داماش نمی‌شد!؟

وقتی عدالت اجرا نمی‌شود همیشه مرحله بعدی خشونت است

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: همیشه گفتم وقتی که که به موضوعات این‌چنینی رسیدگی نمی‌شود یا بهتر بگویم وقتی عدالت اجرا نمی‌شود همیشه مرحله بعدی خشونت است کسی که می‌بیند به هر دری می زنه و به هر کسی مراجعه می‌کند که حق خودش را بگیرد و نهایتا یک محرومیت برای داور صورت می‌گیرد، الان چه اتفاقی برای ما می‌افتد!؟ تیمی که کوران مسابقات را پشت‌سر گذاشته است و به بازی پلی‌آف رسید.

اشتباهات در جریان لیگ نبود که تیم فرصت جبران داشته باشد

زاهد با اشاره به اینکه این اشتباهات در جریان لیگ نبود که تیم فرصت جبران داشته باشد، گفت: یک مجموعه اشتباهی صورت گرفته البته اگر بشود اسم آن‌ها را اشتباه گذاشت و تیمی از صعود به مرحله بالاتر یعنی لیگ یک باز می‌ماند و در نهایت دوستان می‌آینده با اداها و اصول‌ها همه مبادی اخلاق و آداب می‌شوند که آقا باید اینطور باشد یا آنطوری باشد، باشه شما یک قدم به عقب برگردید و ببینید چه باعث شده این اتفاقات رخ دهد و منِ عضو شورای شهر یک چینین موضعی بگیرم!؟ وقتی شما آن را کنار می‌گذارید و تقدم و تأخر اتفاقات را در نظر نمی‌گیرد چنین حوادثی صورت می‌گیرد.

چرا همیشه باید این اتفاقات بر سر فوتبال گیلان و رشت بیاید!؟

شما هفته قبل از بازی داماش دیدید که در مسجدسلیمان چه بلایی سر سپیدرود آوردند یا در سنوات گذشته چه اتفاقاتی بر سر داماش و ملوان آوردند!؟ چرا همیشه باید این اتفاقات را بر سر فوتبال گیلان و رشت بیاورند!؟ این برمی‌گردد به جایگاه ضعیف ما در فدراسیون فوتبال یا لابی ضعیف سیاسی ما در کشور که در نتیجه اسم تیم‎های گیلانی به عنوان پرهزینه ترین تیم‌ها از نظر اشتباهات داوری می‌درخشد.

Share