کلاهبرداری با وعده اعزام به انگلستان؛

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با بیش از یک میلیارد کلاهبرداری در رشت

سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی استان از شناسائی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با وعده اعزام اشخاص به کشور انگلستان با ۱۱ میلیارد ریال کلاهبرداری در رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس آگاهی استان از شناسائی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با وعده اعزام اشخاص به کشور انگلستان با ۱۱ میلیارد ریال کلاهبرداری در رشت خبر داد.

سرهنگ رحیم شعبانی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه وکیلی به نمایندگی تعداد ۱۱ نفر از اعضای یک خانواده از استان اصفهان، از فردی مبنی بر کلاهبرداری در پوشش اخذ روادید برای اعزام به کشور انگلستان، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فردی به آنان وعده داده بود در قبال مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به ازای هر کدام از اعضای خانواده برایشان ویزای اقامت در کشور انگلستان را در مدت یک ماه اخذ کند تصریح کرد: متهم پس از مدتی ویزای اعزام به انگلستان را برای هر کدام از شاکیان پرونده در فضای مجازی ارسال کرد که پس از بررسی مشخص شد ویزاها جعلی و بدون اعتبار هستند.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسائی متهم شدند و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

شعبانی بیان داشت: متهم در مواجهه با شواهد و قرائن بلافاصله لب به اعتراف گشود و اظهار داشت مبالغ دریافتی از شاکیان را به حساب ۲ نفر در تهران واریز و گذرنامه‌های شاکیان را تحویل همدستانش داده است.

وی اظهار داشت: متهم در ادامه اعترافات به دریافت تصویر ویزای شاکیان بوسیله همدستان خود از طریق فضای مجازی و ارسال آن برای شاکیان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهم ۳۸ ساله با تشکیل پرونده تحویل مقامی قضائی و با قرار ۳۰ میلیارد ریالی روانه زندان شد خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان متهم ادامه دارد.

Share