رئیس کل دادگستری گیلان

دادرسی عادلانه حق مسلم مردم است| نیمی از پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوط به اسناد و املاک است

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه رسیدگی به حقوق عامه وظیفه قوه قضائیه است، گفت: دادرسی عادلانه حق مسلم مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، احمد سیاوش پور ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان انزلی که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: درباره مسائل فرهنگی به عنوان دغدغه رهبری دستگاه قضائی نیز با تمام تلاش پای کار است.

وی با بیان اینکه همه باید در راستای بررسی واقع بینانه مسائل روز کشور مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند، افزود: اقتصاد، فرهنگ، فهم اجتماعی و رعایت قوانین به عنوان مرز بین نظم و بی نظمی و مقررات باید همگانی دیده شود.

رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد: انتقادها باید سازنده و برای بهبود وضعیت و شرایط جامعه انجام شود.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان، گفت: رسیدگی به حقوق عامه وظیفه قوه قضائیه است که در بر دارنده جمیع حقوق بوده و به همه آحاد جامعه مربوط می‌شود.

دادرسی عادلانه حق مسلم مردم است

سیاوش پور دادرسی عادلانه را جز حقوق مسلم مردم دانست و تصریح کرد: با همفکری و تعامل همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، باید راهکارهای مناسب برای پیشگیری از جرایم ارائه شود.

وی با اشاره به تنظیم دو شیوه نامه در جلسه با استاندار گیلان در زمینه رعایت حقوق عامه و برخی از اقشار، اظهار کرد: ساماندهی رودخانه‌ها که از مشکلات جدی امروز جامعه است و در سیل اخیر چند استان را تحت الشعاع قرار داد، یکی از شیوه نامه‌ها است که در دستور کار قرار گرفته است.

سیاوش پور یاد آورشد: رودخانه‌ها باید بر اساس نظر و بررسی کارشناسان مربوطه لایروبی شده تا در مقابل نزولات جوی برای مردم سبب خسارت نشوند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه این استان در زمینه رودخانه و آب بندان دارای ظرفیت‌های بسیاری است، افزود: از ۲۷۳ کیلومتر مرز ساحلی گیلان ۱۵ درصد آن اشغال شده و باید با استفاده از بخش خصوصی با رعایت کلیه ضوابط و بدون حق تصرف و تملک ساماندهی شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت شئونات و مسائل فرهنگی در سواحل، گفت: متأسفانه در حوزه پیشگیری به خوبی عمل نشده است.

نیمی از پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوط به اسناد و املاک است

سیاوش پور با بیان اینکه در کشور اسناد عادی و رسمی هم تراز هستند، بیان کرد: نیمی از پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوط به پرونده‌های اسناد و املاک است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به اینکه با سیستم الکترونیک همه مبادلات و معاملات ارزی و حقوقی را بدون هیچ مانعی قابل مشاهده است، تصریح کرد: استفاده از این سیستم از بروز اختلاس پیشگیری کرده و سبب شفاف سازی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با بیان اینکه مردم دیگر نمی‌پذیرند که نیروی انتظامی، دستگاه قضا و سایر مسئولان، مسئولیت‌ها را به گردن یکدیگر بیاندازند، افزود: ضعف اعتقادی سبب شده افراد، شاهد دروغ خریداری کنند کار قضاوت امروز در جامعه ما بسیار دشوار است.

وی با تأکید بر اینکه در صورت انجام کار عملی و میدانی مشکلات و معضلات کاهش می‌یابد، ادامه داد: ما اهل سیاست نیستیم اما سیاست را می‌دانیم. حق ورود به مسائل سیاسی و جناحی و دسته بندی ها را نداریم و نباید به سمتی گرایش پیدا کنیم.

در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات سید ابراهیم سیدی رئیس دادگستری و حسن آهنگری دادستان سابق شهرستان انزلی، بهزاد براری و سید رحمان سیدزاده به ترتیب به عنوان رئیس جدید دادگستری و دادستان انزلی معرفی شدند.

Share