وزیر ورزش و جوانان:

حواشی فوتبال قابل تحمل نیست|اجازه نخواهیم داد اتفاقات، تبریز، تهران و رشت تکرار شود

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه حواشی اخیر به وجود آمده در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال قابل تحمل نیست از تشکیل پرونده قضایی در خارج از فدراسیون فوتبال در پی حواشی اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به حضور خود و معاونان وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون فرهنگی گزارشی در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۷ و برنامه های سال ۱۳۹۸ به نمایندگان ارائه شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سال ۹۷ سال خوبی از جهت پیروزی‌های کسب شده برای ورزش کشور بود، افزود: کسب موفقیت در رقابت‌های مختلف از جمله فوتبال، ووشو و شطرنج از جمله موفقیت‌هایی بود که در سال ۹۷ کسب کردیم و امسال نیز از جهت شرکت ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک این رقابت‌‎ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه امسال بیشترین تمرکز وزارت ورزش و جوانان کسب سهمیه برای المپیک است، گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای کشور تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت انجام خواهیم داد.حساسیت‌ بازی‌ها نباید منجر به رفتارهای ناهنجار شود.

سلطانی فر درباره حواشی اخیر به وجود آمده در رقابت‌های هفته های پایانی لیگ برتر به ویژه در بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان و همچنین بازی‌های تراکتورسازی، گفت: مشکلات اخیر به هیچ عنوان برای وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سایر مسئولان قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: طبیعتاً حساسیت‌هایی هر ساله در هفته‌های پایانی لیگ برتر برای کسب عنوان قهرمانی، کسب سهمیه آسیا و در پایین جدول برای سقوط وجود دارد که این حساسیت‌ها به هیچ عنوان نباید موجب رفتارهای ناهنجار شود.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: بحث تأمین امنیت بر اساس چارچوب اختیارات به عهده شورای تأمین و نیروی انتظامی است و مسائل انضباطی تیم‌ها و ورزشکاران نیز از اختیارات فدراسیون فوتبال در قالب کمیته انضباطی و کمیته اخلاق است.

وی ادامه داد: که با هماهنگی‌های صورت گرفته همه اتفاقات ثبت و ضبط شده و پرونده‎های قضایی در خارج از فدراسیون فوتبال و پرونده‌هایی در درون فدراسیون تشکیل شده که در حال حاضر نیز مجازات‌ها و محرومیت‌های اولیه صادر شده و به محض وصول گزارشات نهایی حتما احکام تکمیلی بدون تعارف صادر می‌شود.

سلطانی فر تأکید کرد: با هرکس که مخل امنیت و نظم ورزشگاه‌ها است برخوردهای لازم صورت می‌‎گیرد و اجازه نخواهیم داد اتفاقات، تبریز، تهران و رشت تکرار شود و پرونده همه این موارد مفتوح بوده و توسط کمیته‌های ذی ربط در فدراسیون در حال پیگیری است که در روزهای آینده احکام قطعی آن صادر می‎شود.

وی اضافه کرد: برای لیگ آینده با توجه به برخورداری از فاصله دو سه ماهه، برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره گیری از تمام ابزارهای کنترلی انجام شده تا محیط امنی برای همه مردم در همه استان‌ها فراهم شود.کمیته انضباطی در خصوص کسر امتیاز از تیم‌‎ها اعلام نظر می‌کند.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال کسر امتیاز از تیمی در بررسی این پرونده‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: در این مورد کمیته انضباطی اظهار نظر می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سئوال که رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً عنوان کرده است برای آوردن مربی خارجی موانعی داریم، برای رفع این موانع چه برنامه‌هایی دارید، گفت: مسئول تعیین مربی برای تیم ملی، فدراسیون فوتبال است و باید این سئوال از رئیس فدراسیون فوتبال پرسیده شود.

Share