دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در رشت:

جمهوری اسلامی ایران موفق‌ترین کشور در سرعت رشد توسعه اعم از آموزش، بهداشت، سلامت بود

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به صف آرایی دشمن با همه توان برابر نظام مقدس اسلامی، گفت: ایران با قدرت تولید فکر، تصمیم‌گیری وایمان توانسته برابر قدرت‌های استکباری ایستادگی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با بیان اینکه آمریکا به ظاهر با همه ابزار خود وارد جنگ با ایران شده است، اظهار کرد: آمریکا قادر به تحمل جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جریان تأثیرگذار و توانمند که آهسته و با قدرت از تمام مرزها عبور کرده و در مقابل استکبار ایستاده است، نیست.

وی ادامه داد: صهیونیست و استکبار با زرق و برق علم و فناوری و در اختیار داشتن بخش عظیمی از قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی که جهان را محصور خود کرده است، نظام انقلاب اسلامی را به عنوان جریانی مخالف نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به قدرت ابزار نرم و تکنولوژی غرب، گفت: ایران با قدرت تولید فکر، تصمیم‌گیری و ایمان توانسته در مقابل قدرت استکبار ایستادگی کرده و در تمام عرصه‌ها توسعه یابد.

وی به دستاوردهای ایران بر اساس آمار سازمان‌های بین الملل نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس این آمار جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۰ سال گذشته موفق ترین کشور در سرعت رشد توسعه اعم از آموزش، بهداشت، سلامت بوده و نخستین کشوری است که در ۴۰ سال اخیر یک سوم فقر شدید خود را کاهش داده است.

امید و نگاه خوشبینانه کلید حل مشکلات

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نخستین توصیه مقام معظم رهبری برای حل مشکلات و بازگشایی قفل‌ها، امید و نگاه خوشبینانه به آینده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه کلید امیدواری و خوشبینی در دست علما و روحانیون است، تاکید کرد: امیدواری یعنی قدرت نرم در سایه بسیج عمومی، خوش دلی، همدلی و انسجام که این قدرت در دست علما و روحانیون است.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال تقویت انسجام، وحدت ملی و خوشبینی میان مردم باشیم، افزود: در حادثه سیل اخیر حدود ۷ هزار نفر از روحانیون و طلاب به مناطق سیل زده اعزام شدند و این حادثه با وجود سختی‌های غیرقابل انکار سبب تقویت بسیج مردمی، وفاق، خوشبینی و همدلی در میان ملت شد.

پورمحمدی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری پیشگام نظام سازی و تشکیلات سازی در جامعه روحانیت مبارز بود، ادامه داد: تشکل به نوعی پژواک صدا و سبب افزودن قدرت و کاهش ضعف می‌شود.

Share