آیت الله فلاحتی در دیدار با علمای اهل تسنن گیلان

جامعه را نمی‌توان با ناسزا گفتن اداره کرد | اجازه ندهیم بیگانگان برای ما برنامه‌ریزی کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل سنت و شیعه منطقه تالش از هزاز سال گذشته در کنار همدیگر زندگی می کنند، تصریح کرد: هدف مشترک این است که می خواهیم دین و اسلام ناب را تبلیغ کرده و در مقابل دشمنان مشترک بایستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با علمای اهل تسنن شهرستان های رضوانشهر، تالش و آستارا با تاکید بر برگزاری نشست های مشترک بین علمای اهل سنت و شیعه استان اظهار کرد: برگزاری نشست های مشترک بین علمای شیعه و سنی به معنای شیعه شدن اهل تسنن و سنی شدن اهل تشیع نیست.
وی به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر در کنار هم زندگی کردن اهل تسنن و تشیع اشاره کرد و افزود: زندگی در کنار همدیگر بسیاری از کدورت ها را از بین می برد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل سنت و شیعه منطقه تالش از هزار سال گذشته در کنار همدیگر زندگی می کنند، تصریح کرد: هدف مشترک این است که می خواهیم دین و اسلام ناب را تبلیغ کرده و در مقابل دشمنان مشترک بایستیم.
آیت الله فلاحتی به کشتار مردم مظلوم عربستان توسط آل سعود اشاره کرد و گفت: دنیا به ویژه مردم اهل سنت و شیعه جنایت آل سعود را نمی پذیرند.
وی با اشاره به ایجاد داعش توسط آل سعود، بیان کرد: بیشترین افراد کشته شده توسط داعش در سوریه و عراق از اهل سنت بودند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه را در مقابل کسانی دانست که اسلام را نشانه رفته اند و خاطرنشان کرد: همه ما گیلانی هستیم و این هم استانی بودن اقتضا می کند اجازه ندهیم بیگانگان برای ما برنامه ریزی کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برخی از مسئولان در بعضی از بخش ها قصور و کم کاری هایی دارند، اظهار کرد: بعضی ها به ما اشکال می کنند نسبت به کاستی ها به مسئولان بتازید اما باید متوجه باشیم کسی که در عرصه اجتماعی و سیاسی فعالیت دارد و آن را درک می کند، نحوه انتقاد کردن را بداند زیرا جامعه را نمی توان با ناسزا گفتن اداره کرد.
وی بر جلوگیری از التهاب در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: در جامعه ای زندگی می کنیم که باید بدانیم مطالب چگونه بیان شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه علمای اهل سنت و شیعه آماج حملات دشمن قرار دارند، بیان کرد: روحانیون شیعه و سنی از بهترین افراد در جامعه هستند و از اینکه  برای رضای خدا آماج حمله قرار بگیرند، هراسی ندارند.
آیت الله فلاحتی به درک مشکلات مردم توسط علمای اهل سنت و شیعه اشاره کرد و افزود: علمان دینی باید در بین مردم باشند و در کنار آنها زندگی کنند.
وی با بیان اینکه روابط اجتماعی و اخلاقی با مردم حائز اهمیت است، تصریح کرد: علمای دینی باید با روی گشاده با مردم برخورد داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تفاوت روش، تعامل و ارتباط با جوانان در دنیای امروز با گذشته اشاره کرد و گفت: قبل از آن که جوانان به طرف غرب و شرق گرایش داشته باشند باید آنها را با روابط اخلاقی خود در مسیر قرار دهیم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت برای رضای خدا، رسول اکرم(ص) و حمایت از انقلاب و ارزش ها در مقابل دشمنان ایستاده اند، خاطرنشان کرد: بنای ما این است در فضای اخلاقی که هر کس به آیین خود عمل کند، در کنار همدیگر باشیم.
وی بر توجه وبژه به جوانان تاکید کرد و یادآور شد: جوانان را در مقابل هجمه دشمنان به ویژه در فضای مجازی باید بیمه کنیم.

سربریدن ۳۷ نفر از مردم مظلوم عربستان در خفقان رسانه های جهانی جای تعجب دارد
امام جمعه اهل سنت تالش نیز در دیدار مذکور با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سر بریدن ۳۷ نفر از مظلومان کشور عربستان سعودی در خاموشی و خفقان رسانه های جهانی جای تعجب دارد.
حجت الاسلام حسین خانی پور به تحریم ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: متاسفم برای قدرت های سلطه گر که برادران سپاهی ما را تروریسم معرفی کردند.

ایران اسلامی الگویی برای جامعه جهانی
حجت الاسلام عزت شیخ مدیر مدرسه محمدیه اهل سنت تالش نیز با اشاره به اینکه ایران اسلامی الگوی برای جامعه جهانی است، تصریح کرد: در راس نظام جمهوری اسلامی ایران رهبری فقیه و عادل قرار دارد.

Share