توسط علی اصغر مونسان به استاندار گیلان؛

ثبت اثر فرهنگی تاریخی عمارت گمرک آستارا ابلاغ شد

علی اصغر مونسان در نامه‌ای خطاب به مصطفی سالاری، استاندار گیلان مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی عمارت گمرک آستارا را ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی عمارت گمرک آستارا به استاندار گیلان ابلاغ شد.

در متن نامه علی اصغر مونسان خطاب به مصطفی سالاری استاندار گیلان آمده است:

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی “عمارت گمرک آستارا ” واقع در استان گیلان، شهر آستارا، خیابان فارابی، کوی بندر، خیابان مرزداران، که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۱۸۹۱ مورخ ۰۷/۰۹/۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.

Share