تساوی ارزشمند داماش در تهران

تکلیف سومین تیم صعودکننده به لیگ دسته اول در رشت مشخص می‌شود

تیم فوتبال داماش گیلان در دیدار رفت مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دوم، مقابل نیروی زمینی تهران به‌تساوی بدون گل دست‌یافته و تکلیف تیم صعودکننده به لیگ دسته اول در رشت مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو تیم فوتبال داماش گیلان و نیروی زمینی تهران از دور رفت مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دوم از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه غدیر تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

داور اول: سید مهدی سید علی

کمک‌ها: بابک خسروی و رضا بابا رئیسی

داور چهارم: حمیدرضا همیراد

ناظر داوری: مسعود عنایت

نیروی زمینی تهران:

احسان ضیایی، حسین خیری، حسین سنگرگیر، فرشید لک، امیرحسین غلامی، حسین مددی، رسول سعدیان نیا، کوشا بهایی پور، حمدالله ابدام، علی کیانی فر، جواد رمضانی.

سرمربی: امید روان‌خواه

داماش گیلان:

جاسم یاسرالهی، محمد مختاری، کنعان طاهرنژاد، آرمین منفرددوست، مصطفی آقاجانی، محمد رستمی، جابر نصیری، میثم میرپسندیده، عباس کندل، سعید طالبی و علی آل کثیر.

سرمربی: سیامک فراهانی

فصلی که داماش به ‌لیگ‌ دسته دوم سقوط کرد، همگان از فراموشی مکتبی یاد کردند که روزی پرچم‌دار فوتبال گیلان بود و بازیکنانی که هنوز ردپایشان را در لیگ ایران یا حتی فراتر از آن می‌بینید.

اما پسران رشتی ایستادند و همه‌جا جار زدند که «ما برمی‌گردیم»

شاید در آن برهه کمی خنده‌دار بود تیمی که دیگر پشتوانه مالی ندارد محکوم‌به مرگ است؛ محکوم‌به نابودی! داماش بود تا به فوتبالی‌ها بفهماند همه‌چیز پول نیست، می‌شود با دستان خالی ولی با عشق برگشت، می‌شود از قلب لیگ دسته دوم، بر تیتر همه خبرگزاری‌ها رفت و فرهنگی جدید از عشق و عاشقی فوتبالی را به نمایش گذاشت.

اکنون نزدیک‌تر از همیشه به جایگاهی که شاید برای لاجوردی پوشان شهر باران کافی نباشد و قانع به حضور در لیگ یک نباشند اما قطعاً و حتماً شایسته حداقل حضور در آن است؛ امروز آغاز قسمت نخست نبرد دوگانه داماش است.

تیم میزبان دقایق نخستین مسابقه را بهتر از رقیب سرشناس خود آغاز کرده و تملک توپ و میدان از آن شاگردان امیدرضا روان‌خواه است، فشار تیم میزبان در حالی رقم می‌خورد که بیش از ۳۰۰ تن از هواداران داماشی با حضور در ورزشگاه غدیر تهران، جوی مخوف برای تیم میزبان به ارمغان آورده‌اند!

پس از فشار تیم میزبان در ۱۵ دقیقه ابتدایی مسابقه، این داماشی‌ها بودند که خودی نشان داده و بر بازی مسلط شدند، داماشی‌ها با فشار هوادارانشان، تیم میزبان را به عقب رانده و با پاس‌های کوتاه سعی در خلق موقعیت داشتند.

نیروی زمینی خیلی زود خود را از زیر فشار حملات داماش خارج کرده و بازی در اواسط نیمه نخست مسابقه، متعادل دنبال شد، هر یک از دو تیم با حملاتی جسته‌وگریخته سعی در ایجاد گل داشته و نمی‌خواستند دست‌خالی از زمین مسابقه بازگردند.

دو تیم در دقایق انتهایی نیمه نخست برشدت حملات خود افزوده و دقایق هیجان‌انگیزی را رقم زدند، بازی مهیج دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا تکلیف دیدار رفت مرحله پلی‌آف لیگ دسته دوم در ۴۵ دقیقه نیمه دوم مشخص شود.

داماشی‌ها نیمه دوم را بهتر از میزبان آغاز کرده و با ارسال از جناحین سعی در خلق موقعیت گل داشتند، توپ‌های ارسالی وینگرهای داماش در دقایق نخستین نیمه دوم، ره به‌جایی نبرد و دیدار دو تیم همچنان تا دقیقه ۵۰ با تساوی بدون گل در جریان است.

میلاد پورصف شکن در یکی از معدود موقعیت‌های جدی مسابقه در نیمه دوم، در دقیقه ۵۲ می‌توانست گل نخست مسابقه را به ثمر برساند، موقعیت داماشی‌ها درنهایت به یک ضربه ایستگاهی از روی نقطه کرنر منجر شد.

علی آل کثیر، مهاجم داماش گیلان پس از یک توپ‌ربایی از بازیکنان نیروی زمینی، با استارتی سریع خود را به محوطه جریمه تیم میزبان رسانده و درحالی‌که در موقعیتی ایده‌آل قرار داشت، با ضربه‌ای کم‌رمق از گلزنی ناتوان ماند و جدی‌ترین موقعیت مسابقه در دقیقه ۶۷ برای داماشی‌ها به هدر رفت.

چهار دقیقه بعد، داماشی‌ها می‌توانستند قفل دروازه حریف را بشکنند، ضربه‌فنی آل کثیر با مهار گلر نیروی زمینی مواجه شد تا مهاجم داماش برای دومین بار در کم‌تر از پنج دقیقه، در گلزنی ناکام بماند.

توپ و میدان در نیمه دوم در اختیار داماش گیلان قرار داشته و هرلحظه امکان گلزنی پسران شهر باران وجود دارد، حمایت بیش از ۵۰۰ تن از هواداران غیور داماشی که تیفوسی‌وار تیم خود را تشویق می‌کنند مزید بر علت شده و داماش، تیم برتر میدان است.

داماش در دقایق پایانی مسابقه به آب‌وآتش زده و نمی‌خواهد بدون گل زده از تهران رهسپار شهر باران شود، حملات پرفشار داماش در دقایق پایانی، ثمری نداشته و دیدار دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

* در حاشیه:

– سعید فتاحی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ و مهرداد شفیعی، مسؤول رقابت‌های لیگ دسته دوم، در استادیوم غدیر تهران حضور دارند.

– شایان مصلح بازیکن گیلانی پرسپولیس و اسبق داماش، امین متوسل‌زاده، مهاجم سابق داماش گیلان، اسماعیل حاجی پور، عضو شورای شهر رشت، مهندس الطافی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره باشگاه داماش و سایر اعضای هیئت‌مدیره داماش در جایگاه ویژه ورزشگاه غدیر حضور دارند.

– سعید طالبی، محمد رستمی و جابر نصیری در نیمه نخست، اخطاری‌های داماش در دیدار رفت پلی‌آف بوده و از داور دیدار، کارت زرد دریافت کردند.

– داور در نیمه نخست مسابقه، یک دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

– غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در سکوی هواداران داماش، از نزدیک نظاره‌گر دیدار دو تیم داماش و نیروی زمینی است.

دیدار برگشت دو تیم در مرحله پلی‌آف لیگ دسته دوم، روز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار خواهد شد و تکلیف سومین تیم صعودکننده به لیگ دسته اول مشخص می‌شود.

Share