دستور صریح رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تمامی دستگاه‌ها ۴۰۰ هزار تومان را تا پایان هفته واریز کنند

به دنبال عدم واریز ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق فروردین ماه در برخی دستگاه‌ها، رئیس سازمان برنامه و بودجه طی بخشنامه‌ای تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف به پرداخت این مبلغ تا پایان هفته جاری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفته پیش بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد برای ماه جاری به گونه‌ای پیش بینی شده که با ابلاغ تخصیص منابع به خزانه، تمامی کارکنان و بازنشستگان از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق بهره‌مند شوند. از این رو چه دستگاه‌هایی که احکام جدید آنها صادر شده و چه دستگاه‌های که هنوز صدور احکام جدید نداشته‌اند باید ۴۰۰ هزار تومان به حساب کارکنان و بازنشستگان خود واریز کنند. اما در پرداختی‌های فروردین، برخی دستگاه‌ها همچنان واریزی در این رابطه نداشتند.

به دنبال این موضوع امروز همزمان با دومین اردیبهشت ماه محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه طی بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، دستوراتی در رابطه با پرداخت ۴۰۰ هزار تومان داشته است.

وی این گونه اعلام کرده که با وجود همه محدودیت‌های مالی در ماه نخست سال، تهمیدات لازم برای پرداخت ۴۰۰ هزار تومان مورد اشاره در قانون بودجه به صورت علی الحساب بابت افزایش حقوق فروردین ماه به کارکنان دولت برای شاغلان و بازنشستگان تخصیص اعتبار داشته و آن را به خزانه‌داری کل کشور اعلام کرده است.

بنا به گفته نوبخت، متأسفانه برخی از دستگاه‌های مشمول نسبت به پرداخت افزایش تاکنون اقدام نکردند. در این حالت ضمن اعلام غیر موجه و غیر مسئولانه بودن این تأخیر لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان هفته جاری نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به افراد ذینفع اقدام و در اولین فرصت نسبت به صدور احکام کارگزینی اقدامات لازم را انجام دهند.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان براساس تبصره (۱۲) قانون بودجه مبنی بر افزایش حقوق کارکنان در سال جاری اعمال می‌شود که باید به همراه آن افزایش ۱۰ درصدی نیز وجود داشته باشد.

در این رابطه برخی دستگاه‌ها دلیل عدم پرداخت این ۴۰۰ هزار تومان را به روند پرداخت‌ها در خزانه مرتبط دانسته‌اند.

Share