آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز چهاردهم ماه رمضان:

تعدد و تنوع بلاها به دلیل کثرت گناهان انسان است | با رباخواری معضل گرانی پیش می‌آید

نماینده ولی فقیه در گیلان به برخی دلایل نزول بلا در جوامع انسانی اشاره کرد و گفت: اگر حاکمان به مردم ظلم کنند خدا بدها را بر آنها حاکم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه های ۷۳، ۷۴ و ۷۵ سوره حجر قرآن با اشاره به اینکه هنگام طلوع آفتاب صیحه مرگبار قوم لوط را فرا گرفت اظهار کرد: خداوند شهر قوم لوط را زیرورو کرد و بالای آن را پایین قرار داد و بارانی از سنگ روی آنها فرو ریخت.
وی به سه عذاب خداوند به قوم لوط اشاره کرد و افزود: عذاب نخست صیحه و فریاد آسمانی وحشتناک بود که به سوی قوم لوط فرستاد و آن صوت به هر کسی برخورد کرد او را از بین برد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اراده خدا بر این بود هیچ کس از قوم لوط به غیر از لوط پیامبر(ع) و تعدادی از آنها که به او ایمان آوردند زنده نمانند، تصریح کرد: بیان داستان قوم لوط هشدار به امت پیامبر اسلام(ص) است.
آیت الله فلاحتی به برخی دلایل نزول بلا در جوامع انسانی اشاره کرد و گفت: اگر حاکمان به مردم ظلم کنند خدا بدها را بر آنها حاکم می کند.
وی با اشاره به اینکه در سالی که علما زیاد از دنیا بروند زمین تنگ می شود، بیان کرد: اگر مردم رباخواری کنند گرانی می آید ضمن اینکه اگر مردم زیاد گناه کنند بلاهای جدید می آید.
نماینده ولی فقیه در گیلان، تعدد و تنوع بلاها را به دلیل کثرت گناهان انسان دانست و خاطرنشان کرد: بیماری متلاشی شدن بنیان خانواده ها دنیای بشری را فرا گرفته است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه علمای مسیحی معتقدند بسیاری از بلاهایی که دنیای بشری را فرا گرفته معلول حکومت ظالمان بر مردم است، اظهار کرد: امروز بشریت در زندگی سخت به سر می برد.
وی، بزرگ ترین پدیده شومی که بشر معاصر با آن مواجه است را نداشتن روانی آرام و سالم عنوان کرد و افزود: اسلام، توحید و ادیان توحیدی درصددند تا به انسان روانی آرام دهند.
امام جمعه رشت تصریح کرد: اگر اسلام، اهل بیت(ع) و قرآن درصدد هستند تا از تاریخ به ما بگویند و از آن نتیجه گیری کنند، برای این است که انسان را سعادتمند معنوی در دنیا و آخرت کنند.

Share