فرماندار شفت مطرح کرد:

تبدیل آب‌بندان خرطوم به مرکز ورزش‌های آبی استان | روز شفت روز بازخوانی تاریخ و فرهنگ شفت باشد

محسنی با بیان اینکه شفت نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز گیلان است و ظرفیت‌های طبیعی ویژه‌ای برای توسعه گردشگری ورزشی دارد افزود: آب‌بندان خرطوم می‌تواند به مرکزی برای ورزش‌های آبی استان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای اجرای بخشنامه سفرهای هفتگی مدیران کل استانی به شهرستان‌ها، نشست بررسی مشکلات شهرستان شفت در حوزه ورزش و جوانان با حضور مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در دفتر محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان برگزار شد و پس از آن مسوولین با روسای هیات های ورزشی و جوانان در سالن میرزای شفتی فرمانداری دیدار و گفتگو نمودند.
فرماندار شفت در این جلسه به بیان مشکلات و مطالبان جوانان و ورزشکاران این شهرستان پرداخت و خواستار توجه بیشتر به زیرساخت‌های ورزشی و پیگیری امور مربوط از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و دستگاه ذیربط شهرستانی شد.
وی با بیان اینکه شفت دارای فرهنگ و آداب و رسوم کم نظیری است که بسیاری از آنها قدمت تاریخی دارند؛ بر لزوم توجه بیشتر به ورزش‌های بومی-محلی و احیای آن تاکید نمود و افزود: روز شفت می‌تواند روز بازخوانی تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان و فرصتی مغتنم برای ایجاد همگرایی و نشاط باشد و اداره ورزش و جوانان با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط باید این برنامه را پیگیری کنند.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه در صورت وحدت رویه و ابلاغ استانی در خصوص تأسیس خانه جوان در تمهید مقدمات آن در شهرستان کمک خواهیم نمود و باید در این خصوص پیگیری‌های لازم از سوی ورزش و جوانان انجام پذیرد افزود: برگزاری مستمر برای پیگیری مطالبات جوانان به ویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی را فراهم کند.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه تجهیز زمین ورزشگاه تختی به چمن مصنوعی، تأمین روشنایی و توسعه جایگاه تماشاگران امکان میزبانی شایسته مسابقات استانی را در این شهرستان فراهم می‌کند افزود: سالن‌های ورزشی شهرستان شفت نیازمند تخصیص اعتبار برای تعمیر و مرمت است.
وی با بیان اینکه شفت نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز گیلان است و ظرفیت‌های طبیعی ویژه‌ای برای توسعه گردشگری ورزشی دارد افزود: آب‌بندان خرطوم می‌تواند به مرکزی برای ورزش‌های آبی استان تبدیل شود.
محسنی با بیان اینکه ارائه برنامه و راهکار یکی از وظایف اصلی هیات های ورزشی است، افزود: بهتر است اعضای هیات های ورزشی از جوانان و پیشکسوتان همان رشته انتخاب شوند و در این راستا باید از ظرفیت بانوان توانمند بهره گیری شود.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه هر رشته ورزشی باید حداقل دارای یک سالن مخصوص به خود در شهرستان باشد باشد افزود: شهرستان شفت در سال‌های گذشته از تخصیص تجهیزات و ملزومات ورزشی کم بهره بوده است و نیازمند نگاهی ویژه است.
محسنی با بیان اینکه بسترهای لازم برای فراگیر شدن ورزش‌های همگانی در شفت باید فراهم شود افزود: تقویم برنامه‌های ورزشی شهرستان باید تدوین و اجرایی گردد.
گفتنی است مسوولین پس از این نشست‌ها از پروژه‌های ورزشی شهرستان بازدید و با مردم دیدار و گفتگو نمودند.
شایان ذکر است در پایان مقرر شد عملیات اجرای نصب چمن مصنوعی زمین ورزشی تختی شفت ضمن تأمین اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی توسط اداره مربوط در سال جاری انجام پذیرد و زمین ورزشی مرکز دهستان چوبر نیز تسطیح و بهسازی شود.
همچنین مصوب شد تجهیزات و لوازم ورزشی بسکتبال برای نصب در سالن ورزشی حجاب تا یک ماه آتی به شهرستان ارسال شود و برای برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی –محلی در سال ۹۸ در شفت برنامه ریزی شود.
تجهیز سالن ورزشی شهید ذبیحی به ۲ تخته تشک تاتامی و مکاتبه برای واگذاری زمین و راه اندازی سایت تیراندازی چوبر نیز از دیگر مصوبات این روز بود.

Share