سرپرست فرمانداری صومعه سرا مطرح کرد

تالاب فرصتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری صومعه‌سرا | برگزاری جشنواره صنوبر و ابریشم

سیدمحمدی با بیان اینکه تالاب یک فرصت بی نظیری را برای توسعه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی در شهرستان ایجاد می کند، گفت: همانگونه که روستاهای منتهی به تالاب در طی سالهای اخیر از این نعمت بهتر استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدجلال سیدمحمدی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: اینگونه جلسات درراستای اجرای دستورالعمل استاندار محترم گیلان فرصتی را فراهم می کند که در جمعی تخصصی تر و نگاهی جامع تر با هدف رفع و کاستن مشکلات، به حوزه های مختلف بپردازیم.

وی افزود: آنچه موجب می شود از این ظرفیت دور هم بودن و در کنار هم بودن استفاده کنیم هم افزایی در راستای پیشبرد اهداف و کارها خواهد بود و اینکه متوجه اهمیت فعالیت ها و کارها باشیم و بتونیم آنها را پیش ببریم و به نتیجه برسانیم.

سیدمحمدی با بیان اینکه امیدست بتوانیم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه هایی را برای اجرا داشته باشیم و نسبت به رفع موانع در راستای تحقق اهداف این حوزه قدم برداریم، خاطرنشان کرد: صومعه سرا یکی از شهرستانهای مهم استان تلقی می شود.صومعه سرا در این حوزه حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه صومعه سرا توانمندی و ظرفیت بالایی در این حوزه دارد، گفت: انتظارست که بتوانیم به درستی این توانمندی ها را در جامعه تبیین کنیم.

سیدمحمدی به وجود جاذبه های تاریخی، آثار فرهنگی نظیرهفت دغنان، حمام کسماء، پل گوراب، مناره آجری اشاره کرد و گفت: این شهرستان از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است که مهمترین آن تالاب است. البته اسمش تالاب انزلی است ولی هماهنگونه که استحضار دارید بیش از ۶۰درصد تالاب در حوزه تقسیمات کشوری جغرافیای شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه تالاب یک فرصت بی نظیری را برای توسعه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی در شهرستان ایجاد می کند، گفت: همانگونه که روستاهای منتهی به تالاب در طی سالهای اخیر از این نعمت بهتر استفاده کرده اند.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری شهرستان اقدامات خوبی انجام شده ولی ظرفیت آن بالا و نیاز به برنامه ریزی خوب و منسجم تر و جذب سرمایه گذار در این راستا وجود دارد، تصریح کرد: تنوع محصولات کشاورزی یک ظرفیت بومی محلی و ظرفیت فرهنگی می تواند باشد که در طول سالهای گذشته از این ظرفیت با برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان به خوبی استفاده شده است.

وی به برگزاری جشنواره های متعدد در شهرستان نظیر حلوای ضیابری، رشته و خشکار، توت فرنگی، اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره های متعدد در شهرستان موجب شده است صومعه سرا به مرکز جشنواره ها در سطح استان تبدیل شود.

وی به برگزاری جشنواره رشته و خشکار پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در منطقه طاهرگوراب اشاره کرد و افزود: جشنواره توت فرنگی هر ساله در صوفیانده برگزار می شود امسال نیز بنا است نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره صنوبر و ابریشم در شهرستان در دست برنامه است، ادامه داد: موارد مذکور از جمله برنامه هایی است که که به شهرستان صومعه سرا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها فرصتی را برای انتقال ظرفیتهای گردشگری شهرستان فراهم می کند، گفت: این شهرستان دارای آداب و رسوم سنتی است که بومی و محلی است.کشتی گیله مردی، لافندبازی برگرفته از آداب و سنن کهن منطقه است که هر یک دارای نکات بسیار و مفاهیم ارزشمندی است.

جشنواره ها باید در سطح ملی بازتاب داشته باشد

در ادامه شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این جلسه به اهمیت گردشگری سلامت اشاره و اظهار کرد: جشنواره هایی که در سطح شهرستان برگزار میشوند باید هدفمند باشند.در این صورت نیازی در صومعه سرا بدون پاسخ نمی ماند.

وی متذکر شد: نباید نگران مشکل زیرساختها در جذب گردشگر بود. مهمترین مساله در این خصوص نیروی انسانی متخصص است که با آموزش باید حل شود.

وی با بیان اینکه اصل اساسی جذب گردشگر قاعده مهمان نوازی است، تصریح کرد: همه شهرستان باید این دغدغه جذب گردشگر را داشته باشند.

امیرانتخابی به برگزاری جشنواره های مختلف در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها باید در سطح ملی بازتاب داشته باشد.

وی از ثبت ملی دو روستای گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: در خصوص خانه مسافرها به نظر بنده شهرستان حرف اول را می‌زند. در حال حاضر گردشگرانی که مقصدشان گیلان است ذائقه شان به سمت هتل ها و مجتمع های لوکس نیست. برای خانه مسافرها همیشه تقاضا وجود دارد.

امیرانتخابی با بیان اینکه مساله آب بندان ها در صومعه سرا از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: شیوه نامه آب بندان ها توسط استانداری آماده و دبیری آن برای جذب سرمایه گذار به میراث واگذار شده است.

Share