مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری مرحله اول «چهاردهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن» در گیلان

مرحله کتبی چهاردهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن با شرکت ۱۳۳ حافظ هشت سال به بالا در سه بخش حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرحله کتبی چهاردهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن با شرکت ۱۳۳ حافظ هشت سال به بالا در سه بخش حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی،‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در حاشیه برگزاری آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن استان، هدف از برگزاری این آزمون را پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر تقویت فرهنگ قرآنی و توجه به مفاهیم آیات الهی دانست.

وی با اظهار اینکه ۹۸ نفر از شرکت‌کنندگان زن و ۳۵ نفر مرد هستند،‌ گفت: این دوره همزمان با سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار شد.

مهدوی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اعطاء مدارک معتبر به حافظان قرآن کریم،‌ اذعان داشت: به حافظان ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء به ترتیب مدارک معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اعطاء خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ برای دریافت مدرک بعد از کسب حد نصاب لازم و گذر از این مرحله باید در آزمون حضوری شرکت کرده و به سوالات شفاهی حفظ هم پاسخ دهند.

گفتنی است، چهاردهمین دوره آزمون کتبی ارزیابی و اعطاء مدرک تخصصی حافظان قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ ۹۸ در دبیرستان استعدادهای درخشان میرزا کوچک خان ۲ رشت برگزار و نتایج آن در اول تیر ماه سال جاری از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

Share