حجت الاسلام کریمی خبرداد:

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۹۰ بقعه رشت | برپایی افطاری ساده با همکاری خیرین

حجت الاسلام کریمی گفت: از ۱۵ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور ، طرح ضیافت الهی در ۹۰ بقعه شهرستان رشت با حضور ۶ مبلغ متخصص اعزامی از قم و ۶۰ مبلغ بومی اجرا خواهد شد.

افطاری در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت خبر از برگزاری طرح ضیافت الهی در ۹۰ بقعه متبرکه این شهرستان در ماه مبارک رمضان داد.

حجت الاسلام کریمی گفت: از ۱۵ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور ، طرح ضیافت الهی در ۹۰ بقعه شهرستان رشت با حضور ۶ مبلغ متخصص اعزامی از قم و ۶۰ مبلغ بومی اجرا خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت به برنامه های متنوع طرح ضیافت الهی اشاره و افزود: برپایی خیمه های معرفت، ترتیل و جزء خوانی در ۳۰ بقعه، اجرای ویژه برنامه خدیجه مادر امت در دهم ماه رمضان همزمان با وفات حضرت خدیجه ( علیه السلام)، کرسی های تفسیر قرآن، اجرای ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی (رحمه الله علیه ) از برنامه های ویژه ضیافت الهی در شهرستان رشت می باشد.
وی اضافه کرد: خیمه‌های معرفت در دو بقعه متبرکه امام زاده هاشم(ع) و فاطمه اخری (س) رشت که جزء بقاع سطح یک این شهر می باشد برپا خواهد شد که در طی آن مبلغین به فعالیت هایی از جمله مشاوره کودک و نوجوان، نشر معارف دینی و پاسخگویی به شبهات خواهند پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به اینکه سال گذشته ترتیل خوانی قرآن برای اولین بار در حرم مطهر فاطمه اخری (س) برگزار شد و به صورت زنده از شبکه های باران و شما پخش گردید گفت : طی هماهنگی های صورت گرفته در رمضان امسال نیز این محفل قرآنی در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) هر روز از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز و به صورت مستقیم از شبکه استانی و برخی از روزها از شبکه های سراسری پخش زنده خواهد شد.

وی به برپایی افطاری ساده با همکاری خیرین اشاره کرد و افزود: سفره های ساده افطاری طی سه سال گذشته در مساجد و بقاع متبرکه و همچنین پیاده راه فرهنگی رشت برپا شد، امسال نیز بر همین روال ادامه خواهد داشت.

کریمی به ویژه برنامه افطار تا سحر اشاره کرد و گفت: مناجات خوانی در بقاع متبرکه شهرستان رشت با محوریت دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح از افطار تا سحر از دیگر برنامه های اجرایی خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن به صورت ویژه در ۱۰ نقطه و ۱۰ مسجد شاخص شهرستان رشت برپا خواهد شد، تصریح کرد: مراسم احیاء شب‌های قدر نیز در ۹۰ مسجد شهرستان رشت برگزار می شود.

کریمی از برپایی جشن های رمضان خبر داد و افزود: برپایی جشن‌های ویژه ماه رمضان با حضور هنرمندان و همچنین برپایی جشن نیمه ماه رمضان که مصادف است، با ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام ) از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در شهرستان رشت خواهد بود.

Share