نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

برخی نمایندگان به دنبال آماده کردن مقدمات استیضاح وزیر کار هستند

محمدرضا بادامچی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عده‌ای از نمایندگان در حال آماده کردن مقدمات استیضاح وزیر کار هستند. کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی جلساتی با آقای شریعتمداری برگزار کرد، اما نمایندگان از پاسخ‌های او قانع نشدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته در یک روز چهار کمیسیون از وزیر کار برای پاسخ به پاره‌ای سوالات دعوت کرده بودند. زمانی که این سوالات مطرح می‌شود مقدمات سایر پرسش‌ها هم پیش می‌آید که این موضوع برای وزیری که به‌تازگی رای اعتماد گرفته است، اصلاً خوب نیست. امیدواریم آقای وزیر بیشتر توجه کند.

او از احتمال استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و در ادامه تاکید کرد: نمایندگان تاکنون در کمیسیون از پاسخ‌های وزیر کار قانع نشده‌اند و عده‌ای از نمایندگان در حال آماده کردن مقدمات استیضاح هستند. کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی جلساتی با آقای شریعتمداری برگزار کرد، اما نمایندگان از پاسخ‌های او قانع نشدند. برخی نمایندگان می‌گویند پاسخ‌های وزیر قانع‌کننده نیست و برخی دیگر موافق برگزاری جلساتی هستند تا ببینند که پاسخ‌های وزیر قانع‌شان می‌کند یا خیر.

این نماینده مجلس با اشاره به تغییرات شریعتمداری در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برخی از نمایندگان نسبت به تغییر مدیران در این وزارتخانه انتقاد داشتند. ایشان به صورت گسترده تغییراتی در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کرده‌اند و نمایندگان از این تغییرات خشنود نیستند. نمایندگان می‌گویند مدیری که جایگزین می‌شود باید دانش و سابقه‌ کار در آن مجموعه را داشته باشد.

بادامچی ادامه داد: رشته تحصیلی برخی از مدیران ارتباطی به مجموعه تحت مدیریت‌شان ندارد و این موضوع یکی از دلایل سوالات نمایندگان از آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. برخی انتصاب‌ها با عنوان جوان‌گرایی انجام شده است، اما تنها سن جوان برای مدیریت کافی نیست و نیاز به تجربه دارند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که در جلسات آینده کمیسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقای شریعتمداری بتواند نمایندگان را قانع کند.

Share