نایب رئیس مجلس:

باید در کشور ۲ یا سه حزب داشته باشیم | استانی شدن انتخابات وجه‌اشتراک نمایندگان را افزایش می‌دهد

مسعود پزشکیان گفت: استانی شدن نمایندگان را حداقل به آن سمتی می برد که با یک تیمی هماهنگ باشند و آن تیم مجبور می شود که وجه اشتراکات بیشتر و زبان مشترک پیدا کند که این افزایش اشتراکات در مجلس یک قدم روبه جلو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات قوه مقننه، گفت: با این مصوبه مجلس نمایندگان به جای اینکه تک تک بیایند از یک منطقه کوچک یا یک منطقه بزرگ، خانه به خانه تبلیغ کنند و رای بگیرند برچیده می شود، البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت وقتی سلایق مختلف در مجلس حضور پیدا می‌کنند، انتظار اینکه این سلایق مختلف نگاه مشترک داشته باشند به نظر بنده غیر واقعی است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ دوره مجلس وجود داشته و در این دوره‌ها همه مجلس‌ها با مشکلاتی مواجه بودند ما اگر همان راه و  روش را ادامه بدهیم هیچ فرقی با مجالس گذشته نخواهیم داشت، مشکل ما این است افرادی که به مجلس می آیند اکثر آنها از نظر فکری و  انگیزه‌ها مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند، هیچ وقت از این مجموعه یک نگاه و قانون هماهنگی که بتواند مشکلات کشور را حل کند بیرون نخواهد آمد.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: اگر با همین روش ادامه بدهیم همانند ۴۰ سال گذشته نسخه شفا بخشی برای حل مشکلات کشور پیدا نخواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: استانی شدن نمایندگان را حداقل به آن سمتی می برد که با یک تیمی هماهنگ باشند و آن تیم مجبور می شود که وجه اشتراکات بیشتر و زبان مشترک پیدا کند که این افزایش اشتراکات در مجلس یک قدم روبه جلو است.

پزشکیان بر نقش احزاب در استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: باید در کشور نهایتاٌ ۲ یا ۳ حزب داشته باشیم نه اینکه چند نفر دور هم جمع بشوند و جریانی را درست کنند و بعداً بگویند ما حزب هستیم. اگر بتوانیم به یک نگاه برسیم و تجمعات اجتماعی را با هم هماهنگ کنیم و یک حرف درباره استان و کشور بزنیم در مجلس هم می توانیم برای منطقه یا کشور تصمیم مناسب بگیریم.

Share