۱۱ تن از آنها به اتهام "جاسوسی برای ایران" اعدام شدند

افشاگری سی.ان.ان از بزرگترین اعدام دسته‌جمعی تاریخ عربستان

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد به اسناد و مدارکی از جلسات محاکمه تعدادی از متهمان بزرگترین اعدام دسته ‌جمعی تاریخ عربستان دست یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا بر اساس این اسناد و مدارک که به صورت انحصاری در اختیار دارد، گزارش داد: ۲۵ متهمی که حکم اعدام آنها اجرا شد، حکمشان تنها پس از سه جلسه محاکمه در سال ۲۰۱۶ صادر شده بود و ۱۱ تن از آنها به اتهام واهی “جاسوسی برای ایران” به اعدام محکوم شدند.

این شبکه خبری اعلام کرد: ۱۴ متهم دیگر به تشکیل یک “گروهک تروریستی” در تظاهرات ضد دولتی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در شهر شیعه‌نشین العوامیه محکوم شدند.

طبق این اسناد، برخی متهمان به دادگاه اعلام کردند که اعترافاتشان دروغ بوده و تحت شکنجه گرفته شده‌اند.

سی.ان.ان افزود: برخی از این متهمان گفتند به جز اثر انگشت‌ اطلاعی از این اعتراف‌نامه‌ها نداشته‌اند و این اعترافات را افرادی که به دست‌شان شکنجه شدند، نوشته‌اند.

این شبکه خبری ادامه داد: هیچ‌گونه پاسخی به درخواست‌های متعدد از مسؤولان عربستانی برای ارائه توضیحی در این موارد دریافت نشده است.

عربستان سه‌شنبه گذشته ۳۷ تن را به اتهامات تروریستی اعدام کرد و به این ترتیب تعداد اعدام‌های سال جاری میلادی در این کشور به ۸۰ مورد رسید.

پارلمان اروپا با انتقاد از این اعدام‌ها، اعلام کرد: این اعدام‌ها به دلیل عدم رعایت اصول حقوقی و اعتراف‌گیری زیر شکنجه و نیز شیوه اجرای این حکم‌ها وحشتناک هستند.

Share