موافقت شورا با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی

اعلام وضعیت قرمز در شهر فومن | شهردار فومن استعفا دهد

هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن در حالی برگزار شد که اعضا از وضعیت نامطلوب شهر گلایه کرده و از نارضایتی شهروندان از عملکرد شهردار فومن خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر فومن عصر پنجشنبه در دفتر این شورا با حضور اعضا و تنش‌های بسیاری میان اعضا و شهردار و سخن از قبر و قیامت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر فومن در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه تلاش کرده‌ام در جلسات شورا مطابق قانون عمل شود، گفت: در صورت عدم رعایت تذکرات با هیچ شخصی تعارف ندارم.

زهرا نظری با اشاره به اینکه با شهروندان فومنی پیمان بسته‌ام تمامی کارها در شورا تنها برای منافع و صلاح آنها باشد، اظهار کرد: بنده با هیچ شخصی عهد اُخوت نبسته‌ام و همه تلاش خود را برای حل مشکلات و صلاح مردم به کار خواهم بست.

در شورای شهر سوال و تذکر محرمانه نیست

در ادامه این جلسه نورالدین نعمتی یکی دیگر از اعضای شورای شهر فومن به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: سوالی که برای بنده به وجود آمده این است که آیا اعضای شورا از شهردار سوال داشته یا خواسته‌اند به وی تذکر دهند؟

وی با بیان اینکه در شورا سوال یا تذکر محرمانه نداریم، تصریح کرد: هیچ کجای قانون اشاره نشده است که نامه‌های محرمانه فقط باید در نزد رئیس شورا بوده و دیگر اعضای شورا خبر نداشته باشند.

نعمتی با اشاره به اینکه شهردار فومن آگاهی نسبت به قانون ندارد، بیان کرد: با توجه به اینکه ٣٠ ماه از عمر این شورا باقی مانده بنده همین جا اعلام می‌کنم که از نخستین ماه امسال شورا حق جلسات بنده را به شهرداری اختصاص دهند تا سیمای شهر را توسط نقاش برجسته شهر رنگ آمیزی و زیبا کند.

از شهردار خواسته‌ام استعفا دهد

عضو دیگر شورای شهر فومن در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه شهر بیمار است، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اذعان کرده‌اند نمی‌توانند با شهردار فعلی همکاری کنند در این وضعیت از دست شورا چه کاری ساخته است.

جلیل سندی در ادامه به درخواست خود از شهردار فومن برای استعفا اشاره کرد و افزود: هر کدام از اعضای شورای شهر در برابر عملکرد شهردار فومن تحت فشار هستند در صورتی که در جلسات انتخاباتی خود شعار و حرف‌های زیادی زده‌ایم و اکنون با این وضعیت و نارضایتی شهروندان حتی نمی‌توانیم در شهر آفتابی شویم.

وی با اشاره به اینکه شخصاً هیچ مشکلی با شخص شهردار ندارم، ادامه داد: من به عنوان معتمد مردم وارد شورا شده‌ام و در وضعیت فعلی تمام ی تلاشمان این است که از بحران خارج شویم.

دریافت پسماند در ازای پرداخت بدهی ۳۴ میلیونی

شهردار فومن در این جلسه به بیان عملکرد شهرداری پرداخت و گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته ۵٠ تن قیر برای ترمیم بافت فرسوده دریافت کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم انتهای بلوار شهید فرجود آسفالت شود.

وی با اشاره به اینکه ١٢٠ میلیون تومان سال گذشته در کمیته برنامه ریزی به شهرداری اختصاص یافته بود که برای آسفالت خیابان اطراف فرمانداری هزینه شد، افزود: تا به امروز توانسته‌ایم بدهی‌های سنوات قبلی شهرداری، حقوق پرسنل و کسورات بیمه تأمین اجتماعی و دارایی و بدهی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

شهردار فومن با بیان اینکه روزانه ٢۵ الی ٣٠ تن زباله در شهر جمع آوری می‌شود، ادامه داد: بدهی‌های از زمان شهردار قبلی در کود عالی باقی مانده که آنها نیز با تحت فشار قرار داده‌اند که در صورت دریافت ۳۴ میلیون تومان پسماند و زباله تر را از ما تحویل می‌گیرند.

از دیگر موضوعاتی که در جلسه شورای شهر فومن مطرح و مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی بود.

Share