این کار با اهداف صندوق توسعه ملی مغایر است

اعتراض صادقی به کمک ۱۵۰ میلیون یورویی به صداوسیما از منابع صندوق توسعه ملی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تا جایی که می‌تواند، کمتر به صندوق توسعه ملی دست اندازی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از ایسنا، محمود صادقی در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه با اشاره به سیل اخیر که نزدیک به ۲۰ استان کشور را درگیر کرد، به طرح مجلس برای جبران خسارت مالی ناشی از سیل از محل صندوق توسعه ملی اشاره و تصریح کرد: دولت باید در درجه اول از منابع دیگری برای جبران سیل استفاده کند، اگر این منابع جوابگو نبود آن موقع باید سراغ صندوق توسعه ملی برویم.

صادقی در ادامه بر لزوم کاهش دست اندازی دولت به منابع صندوق توسعه ملی هم تاکید کرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های به حقی که برای برداشت از این صندوق وجود دارد، گفت: نباید فراموش کرد این صندوق سرمایه‌گذاری بین نسلی و بلندمدت است که نمی‌توان منابع آن را به جز در موارد ضروری، برای امور جاری هزینه کرد.

صادقی با بیان اینکه در قانون بودجه هم در بندهایی به دولت اجازه داده می‌شود که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند، افزود: این امر مغایر اهداف صندوق است.

وی در نظر گرفتن کمک ۱۵۰ میلیون یورویی برای “صداوسیما” را از جمله این موارد دانست که با اهداف صندوق توسعه ملی مغایر است.

صادقی اظهار کرد: البته موضوع دیگری که وجود دارد این است که اطلاعات شفافی از میزان منابعی که در صندوق توسعه ملی وجود دارد، در اختیار نیست.

صادقی در ادامه از تصویب قانون جامع مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی هم خبر داد و تاکید کرد: در این قانون بخش‌های مختلف مدیریت بحران از پیشگیری و مقابله گرفته تا بازسازی مناطق آسیب دیده لحاظ شده است.

به گفته این نماینده مجلس، یکی دیگر از مواردی که در این قانون به آن توجه شده، هماهنگی مؤثر بین دستگاهی در زمان بحران است، زیرا در چنین شرایطی معمولاً شاهد آسیب‌های ناشی از موازی کاری دستگاه‌ها هستیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه از همکاری خوب بین استان‌ها که برای کمک به نقاط سیل زده کشور انجام می‌شود، قدردانی کرد و ادامه داد: بخش‌های مختلف بدون تبلیغات و سر و صدا در حال ارائه خدمات به مردم هستند و شهرداری تهران نیز در این بین حضور دارد.

Share