سرپرست بخشداری خمام:

اصلاحیه طرح شهرستان شدن خمام به وزارت کشور ارسال شد

مهدوی با اشاره به طرح شهرستان شدن خمام به وزارت کشور در هفته‌ی اول فروردین‌ماه سال جاری ارسال شده است، افزود: نقایصی در طرح شهرستان شدن خمام بود که با برطرف آن امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مهدوی ظهر امروز در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستای خمام با تبریک این روز اظهار داشت: شوراها نقش اساسی در تعامل با مردم دارند.

سرپرست بخشداری خمام با اشاره به اینکه شوراها را به عنوان تبلور و مشارکت اصیل مردمی در عرصه تصمیم گیری‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است،اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا نماینده همه مردم هستند و همواره در تصمیم گیری های خود می‌بایست منافع کل مردم را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، حکومتی برآمده از خواست مردم است که مسوولان آن توسط خود مردم انتخاب شده و بی‌تردید شورای اسلامی شهر و روستا نشانی از مردم سالاری دینی و حکومت مردم بر مردم را اجرا و عیان می‌کند، بیان داشت: شورا بارقه امید را در دل مردم زنده نگه داشته و به واسطه قانون اساسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست بخشداری خمام با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی شور و مشورت طرف شوراها را با دیده باز می‌پذیرند و از آن استقبال می‌کنند گفت: اگر در تصمیم گیری ها خرد جمعی به کار رود تصمیم‌ها با یک ساختار و شکل بهتری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شوراها نمونه‌ای از مردم سالاری دینی و نهادی گیرنده هستند خاطرنشان کرد: شوراها نهادی کار آمد در توسعه بخش هستند.

مهدوی با اشاره به طرح شهرستان شدن خمام به وزارت کشور در هفته‌ی اول فروردین‌ماه سال جاری ارسال شده است، افزود: نقایصی در طرح شهرستان شدن خمام بود که با برطرف آن امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق گردد.

بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌کاره مانده است

رییس شورای اسلامی شهر خمام امروز در جریان برگزاری مراسم تجلیل از اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای بخش خمام در کانون شهید حق‌شناس از محدودیت‌های موجود و محرومیت خمام گلایه کرد.
مهدی عاشوری با تاکید بر اینکه از نمایندگان انتظار می‌رود که پیگیر شهرستان‌شدن خمام بوده و این‌موضوع تنها یک وعده انتخاباتی نباشد، عنوان کرد : خمام در بحث سیستم آب و فاضلاب و زیرساخت برق با مشکلاتی مواجه است، که علیرغم پیگیری‌های متعدد، محدودیت‌های موجود موجب زیرسوال رفتن مدیران می‌گردد.
این‌عضو شورا خواستار دوری‌جستن از شعارگرایی شده و تصریح کرد: بارها در تریبون نماز جمعه به وضعیت نامطلوب کمربندی خمام و میدان ولیعصر «عج» پرداخته شده، اما با وجود حوادث ناگوار متعدد به وضعیت آن رسیدگی نشده است.
عاشوری با بیان اینکه برای احداث یک پل به‌منظور کاهش بار ترافیک شهری پیگیری‌های متعددی صورت پذیرفته یا بسیاری از پروژه‌ها به دلیل مشکلات مالی نیمه‌کاره مانده، گفت: از مسوولان استانی و شهرستانی انتظار می‌رود که در کمیته برنامه‌ریزی توجه بیشتری به خمام داشته باشند.
به اذعان وی، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای مسیر توسعه را مسدود کرده و به شهر آسیب خواهد زد.

Share