در اولین رویداد اتاق ایده شورای شهر رشت

اساسنامه اتاق ایده شورا مصوب می شود

عصر روز گذشته ۱۵ اردیبهشت ماه، داوری جشنواره ارائه و راهکار اجرایی ایده های دانش آموزی پیرامون موضوعات شهری در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز گذشته ۱۵ اردیبهشت ماه، داوری جشنواره ارائه و راهکار اجرایی ایده های دانش آموزی پیرامون موضوعات شهری در تالار شورا برگزار شد.

در این جشنواره علوی، رییس شورا و رضا رسولی، نایب رئیس شورا و عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا حضور داشتند و از میان مدیران شهرداری نیز سجاد محجوب، رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری، متین عاشوری، مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت، محجوب مسئول مطالعات و پژوهش شهرداری رشت، وحیده انصاری، مسئول راه اندازی اتاق ایده و پیردیر مشاور شورا و مدیران پارک علم و فناوری در این اتاق حضور داشتند.

در این رویداد رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: اساسنامه مرکز خلاقیت و نوآوری شورا مورد بررسی قرار گرفته و بسترهای لازم برای فعالیت نخبگان در تصمیم گیری های شورا ومدیریت شهری پررنگ تر می شود.

رئیس شورای شهر، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی اتاق ایده شورا که منجر به دریافت ایده های نو و خلاقانه دانش آموزان شده است، بیان داشت: شورای شهر با راه اندازی اتاق ایده و تدوین اساسنامه آن در نظر دارد با دریافت ایده های خلاقانه از شهروندان، نخبگان و جامعه علمی و کمک به اجرایی کردن این ایده هایی که توجیه اقتصادی داشته باشد، بستر لازم را برای کاربردی نمودن این ایده ها را فرام آورد.

سید امیر حسین علوی افزود: اگرچه در دانشگاهها، مراکز علمی و پارک علم و فناوری، ایده های خلاقانه نخبگان جمع آوری و حمایت می شود ولی شورای شهر بستری فراهم کرد تا ایده های خلاقانه دانش آموزان جمع آوری و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم آینده ای که امروز برنامه ریزی می کنیم، از آن دانش آموزان است و اگر قرار است اتفاق مثبتی در حوزه مشارکت های مردمی بیفتد، دانش آموزان در این آینده سازی نقش موثری دارند و نوجوانان این ظرفیت را دارند که بتوانند خود و خانواده هایشان با مدیریت شهری مشارکت نمایند.

علوی تصریح کرد: اتاق ایده شورا، درحقیقت مشارکت های شهروندان در اداره شهر در مقیاس کوچک است و دانش آموزان نیز به بهترین نحو در این رویداد مشارکت کرده و ایده های خلاقانه خود را ارائه دادند و امیدواریم این رویداد پیام رسان به دیگر دانش آموزان و معلمان برای مشارکت های بیشتر اجتماعی باشد.

رئیس شورای شهر از راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری شورا خبر داد و افزود: پس از داوری، اساسنامه مرکز ایده شورا در صحن شورای شهر مصوب می شود و پس از آن با دعوت از معلمان و مدیران شهرداری در حوزه های مختلف تلاش می شود، ایده های برتر اجرایی گردد.

علوی با تبریک هفته معلم، از راهنمایی های معلمان و مربیان دانش آموزان نیز در این رویداد علمی تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز ضمن تقدیر از تلاش های هیات داوران، بیان داشت: امیدواریم راه اندازی اتاق ایده منجر به فعالیت بیشتر شوراهای دانش آموزی در اداره امور شهر گردد.

عاقل منش، معلمان و دانش آموزان را سرمایه های فرهنگی کشور خواند و تاکید کرد: یقینا مدیریت شهری نگاه به آینده سازان این شهر دارد و با اجرای ایده های خلاقانه دانش آموزان، شهر زیباتر می شود.

Share