رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خبر داد:

اختصاص وام ۲.۵ میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها | قیمت سی‌ان‌جی افزایش می‌یابد

مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که در حال حاضر ظرفیت جایگزینی بیش‌از ۴۰ میلیون لیتر بنزین با سی‌ان‌جی درخودروها وجود دارد، اما تاکنون ۲۱ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی جایگزین بنزین شده، از اختصاص وام ۲.۵ میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حمید قاسمی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت در نشستی خبری، با اشاره به این‌که سهم گاز از سبد انرژی ما در حال حاضر ۱۳ درصد است، تصریح کرد: در برنامه اولیه قرار بود این سهم معادل ۷۶ درصد باشد که نشان می‌دهد کم‌کاری‌هایی در این بخش انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که ایران دارای بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان است، گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ جایگاه سی‌ان جی در حال بهره‌برداری است و ۱۲۰ جایگاه تا پایان سال به آن اضافه خواهد شد.

از نصف ظرفیت سی‌ان جی‌مان استفاده می‌کنیم

مدیر سی‌ان‌جی گفت: در حال حاضر ظرفیت جایگزینی بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین با سی‌ان‌جی در خودروها وجود دارد، اما تاکنون ۲۱ میلیون مترمکعب سی ان جی جایگزین بنزین شده است.

قاسمی با اشاره به این‌که در بخش تولید تجهیزات این صنعت ۹۰ درصد خودکفا هستیم، اظهار کرد: شش کارخانه بزرگ مخزن‌سازی و چهار شرکت بزرگ کمپرسورسازی در کشور فعال هستند.

برای استقبال از خودروی دوگانه‌سوز وام می‌دهیم

وی در ادامه اعلام کرد که برای استقبال خودروها از سوخت سی ان جی، وام ۲.۵ میلیون تومانی برای خودروهای کار در نظر گرفته شده که پیگیری این وام از طریق ورود به سامانه مربوطه و دریافت کد رهگیری صورت می‌گیرد.

به گفته مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف CNG طی سه ماه گذشته یک‌میلیون مترمکعب اضافه شده که هر یک مترمکعب استفاده از گاز به میزان ۶,۰۰۰ تومان صرفه‌جویی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

قاسمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی‌بر این‌که در گذشته اخباری از انفجار خودروهای گازسوز شنیده شده بود، تصریح کرد: بیش از ۹۰۰ هزار خودرو توسط وزارت نفت دوگانه‌سوز شد که تاکنون هیچ‌کدام از آنها دچار حادثه نشده‌اند و تنها ۸۳ مورد از خودروها در بخش‌های زیرپله‌ای دوگانه‌سوز شدند.

قیمت سی‌ان‌جی از اول خرداد ۱,۳۹۲ ریال افزایش می‌یابد

در ادامه این نشست خبری، اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی اعلام کرد که طبق مصوبه هیأت وزیران، قیمت سی‌ان‌جی از اول خرداد سال جاری ۱,۳۹۲ ریال افزایش پیدا می‌کند که برای توسعه صنعت سی ان جی، الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌ها استفاده خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر ۴.۵ میلیون خودروی گازسوز در سطح کشور داریم که در حدود ۲۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که این رقم جایگزین ۲۱ میلیون لیتر بنزین در کشور می‌شود.

دادرس با بیان این‌که طرح کارت اعتباری سوخت ۱۸۰ هزار تومانی به‌جای یارانه را پیشنهاد کرده‌ایم، گفت: این طرح ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شود که برای دولت توجیه اقتصادی دارد و برای تاکسی‌ها هزینه یک میلیون تومانی برای خرید بنزین جایگزین می‌شود.

Share