رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس خبر داد:

احتمال اعزام حجاج به عمره مفرده | شرایط اعزام مهیا است

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها بر این است که شرایط اعزام حجاج به عمرده مفرده در سال جاری مهیا است، گفت: احتمال اعزام حج به عمره مفرده وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از جلسه اعضای این فراکسیون با حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی خبر داد و گفت: از وی دعوت شده تا با حضور در فراکسیون درباره برگزاری حج تمتع سال جاری بحث و گفت‌وگو شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت جلسه با نماینده ولی فقیه در امور حج برگزاری حج عمره مفرده خواهد بود، افزود: پیش‌بینی‌ها بر این است که شرایط اعزام حجاج به عمرده مفرده در سال جاری مهیا است و احتمالاً این اتفاق رخ خواهد داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید براینکه دیپلماسی کشورمان با سعودی‌ها درباره حج با دیپلماسی سیاسی متفاوت است، ادامه داد: به نظر می‌رسد با دیپلماسی که در امور حج بین ایران و عربستان شکل گرفته احتمال اینکه سعودی‌ها نیز از اعزام حجاج ایرانی به عمره مفرده پس از برگزاری حج تمتع استقبال کنند، وجود دارد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه خاستگاه جمهوری اسلامی بر این است که حج عمره مفرده راه‌‌اندازی شود، گفت: موضع جمهوری اسلامی قطعاً حفظ امنیت و کرامت حجاج است که با این محورها در روزهای آینده با نماینده ولی فقیه در امور حج جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

Share