فرماندار شفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در شفت برای جلوگیری از سیلاب ضروری است

اجرای پروژه شفت -زنجان به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرماندار شفت با اشاره به ابلاغ اعتبارات ملی برای اجرای طرح آبخیزداری در ۷۶ هزار هکتار از اراضی گیلان خواستار اجرای این طرح در چندین روستای شفت برای جلوگیری از بروز سیلاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا محسنی ظهر دوشنبه در نشست با جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان به منظور بررسی مشکلات بخش‌های مختلف که در سالن میرزای شفتی این فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: بحث و بررسی موضوع اجرای پروژه لاسک از سوی مسئولان مربوطه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه بعد از حدود ۱۳ سال مجوز اجرا را دریافت کرده است، گفت: تمهیدات لازم برای اجرای پروژه گاز رسانی به این منطقه که به دلیل اجرایی نشدن پروژه سد لاسک بلا تکلیف باقی مانده بود انجام شده است.

فرماندار شفت همچنین در ادامه به تداخل محدوده طرح‌های هادی برخی روستاها با اراضی منابع طبیعی و محیط زیست در این شهرستان که مانعی برای ساخت و سازها ساکنان این مناطق نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی ظرف مدت ۴۵ روز به این وضعیت رسیدگی و آن را تعیین تکلیف کنند.

لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پروژه شفت- زنجان

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه شفت -زنجان به بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: این محور برای هر دو استان استراتژیک است مسئولان مربوطه علاوه بر توجه به ساز و کارهای قانونی در این پروژه باید به مطالبات مردمی به ویژه ۵۰۰ خانوار عشایری نیز توجه کنند.

محسنی با بیان اینکه با توجه به ابلاغ اعتبارات ملی برای انجام طرح آبخیزداری در سطح ۷۶ هزار هکتار از اراضی گیلان، تصریح کرد: با توجه به خطر بروز سیلاب اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستاهای ویسرود، چناررودخان، امامزاده اسحاق، زردکام، گیشم، سیاهمزگی شهرستان شفت باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، افزود: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از شالیزاری شفت تجهیز و نوسازی شده‌اند و تکمیل آن نیازمند نگاهی ویژه به این شهرستان است.

فرماندار شفت با بیان اینکه این شهرستان دارای ۷۰۰ آب بندان به مساحت ۵۵۰ هکتار دارد، گفت: لایروبی بسیاری از این آب بندان ها برای افزایش ذخیره آبی کشاورزی ضروری است و باید شیوه نامه ابلاغی در این زمینه از استاندار گیلان در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

Share