سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تشریح کرد:

آخرین اخبار از بررسی استانی شدن انتخابات مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به استانی شدن انتخابات پارلمان در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ایرادات وابهامات شورای نگهبان نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس و طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات پارلمان، گفت: شورای نگهبان بیش از ۱۰ ابهام نسبت به مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات پارلمان وارد کرده که این ایرادات در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایرادات و ابهامات شورای نگهبان نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس در جلسه عصر امروز(یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت) کمیسیون شوراها بررسی می‌شود، اظهار داشت: قرار است در این جلسه، نمایندگان طراح این طرح و اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را نسبت به ایرادات شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات و دیگر موارد ابهامی که در این طرح از سوی این شورا مطرح شده، بیان کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مفاد ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس، تصریح کرد: اغلب ایرادات شورای نگهبان در حوزه مبنایی است و به نظر می‌رسد راه‌حلی برای رفع آن وجود نداشته باشد، جز اینکه به کلی مصوبه را کنار بگذاریم.

سلیمی ادامه داد: پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات مجلس، گزارش نهایی را تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان خواهیم کرد، با وجود فوریت طرح، بلافاصله گزارش در صحن پارلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس درباره سرنوشت استانی شدن انتخابات مجلس با وجود ایرادات شورای نگهبان، در پایان خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس نسبت به مصوبه قبلی‌شان پیرامون استانی شدن انتخابات و دیگر موارد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اصرار کنند، مصوبه جهت تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

Share