گزارش دیارمیرزا از نشست فرماندار آستارا با سازمان‌های مردم نهاد

۲ سمن آستارا در بین ۱۰ سمن برتر کشور | آستارا میزبان بازی‌های بومی و محلی کشور است

نشست فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با اداره ورزش و جوانان شهرستان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و هفته جوان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با اداره ورزش و جوانان شهرستان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و هفته جوان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه توان جوانان آستارایی را در تمام عرصه ها بسیار بالا دانست و گفت: مسئولان باید با حمایت از توان جوانان مشکلات این قشر را کاهش داده و مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت جوانان و بانوان استفاده حداکثری کنند.

حسن رستم زاد از تمام تلاش مجموعه مدیران شهرستان در جهت حل مشکلات حوزه جوانان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ با تکمیل پروژه استخر سرپوشیده و پروژه چمن مصنوعی انشالله بتوانیم گام کوچکی برای جوانان برداریم و همچنین با پیگیری‌های مداوم از وزارت ورزش و جوانان و استانداری گیلان در سال ۹۸ میزبان بازی‌های بومی و محلی کشور در آستارا با حضور کشورهای خارجی خواهیم بود.

فرماندار آستارا جوانان را نیروی محرکه جامعه دانست و عنوان کرد: بیشترین نقش در انقلاب اسلامی متعلق به جوانان بود و جوانان جامعه اسلامی باید آرمان گرا بوده و آن را عملیاتی کنند.

رستم زاد هدف خود در سال ۹۸ را اعتماد به بانوان در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: در سال جاری تمام سعی خود را در انتصاب بانوان خلاق در دستگاههای اجرایی کرده و بانوان را در مناصب مدیریتی شهرستان به کار خواهم گرفت.

وی توان دولت را در برخی موارد محدود دانست و گفت: گاهی دولت نمی‌تواند در تمام زمینه‌ها حضور داشته باشد و در این مواقع هنر مدیران در استفاده از ظرفیتهای جوانان و بانوان از طریق حمایت از سازمان‌های مردم نهاد کمک بزرگی در شرکت دادن جوانان در عرصه‌های مختلف است.

حسن رستم زاد با تأکید دوباره حمایت مدیران شهرستان از جوانان و بانوان گفت: اگر مدیری در این راستا حرکت نکند چه بسا که همین جوانان و بانوان به جای آن مدیر بر روی کار بیایند.

فرماندار آستارا تعداد سمن‌های آستارا را کافی ندانست و بیان کرد: باید با حمایت کامل از ظرفیت های این عزیزان و رسیدگی به مشکلاتشان تعداد سمن های شهرستان را افزایش داده و کمیت و کیفیت را با هم پیش ببریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا این شهرستان را پس از رشت دوم این شهرستان فعال در زمینه سمن ها دانست و گفت: کلانشهر رشت با ۴۲ سمن و آستارا با ۱۰ سمن فعالترین شهرستانها در این زمینه در استان گیلان هستند.

وحید خاصی پور با اشاره به اهم فعالیتهای سمن‌ها در سال ۹۷ گفت: برگزاری ۱۱ جشنواره، ۲۲ کارگاه آموزش قبل از ازدواج، ۵۲ مصوبه ستاد ساماندهی سواحل و هفت جلسه مداوم ستاد ساماندهی سواحل اهم فعالیت های این اداره در زمینه سمن ها بوده و آستارا در برگزاری کارگاه آموزشی قبل از ازدواج رتبه اول گیلان در سال ۹۷ را کسب کرد.

خاصی پور با اشاره به تکمیل کسری بودجه پروژه چمن مصنوعی آستارا گفت: به مردم آستارا این خبر خوب را می‌دهم که ۳۰۰ میلیون تومان کسری برای تکمیل پروژه چمن مصنوعی آستارا تخصیص اعتبار شده و در آینده نزدیک این پروژه عظیم ورزشی به بهره برداری می رسد.

خاصی پور سمن های آستارا را جزو فعالترین سمن ها در کشور دانست و گفت: ۲ سمن از آستارا با قرار گرفتن در بین ۱۰ سمن فعال کشور یک موفقیت بزرگ در این زمینه را کسب کرده و این نشان‌دهنده توان و ظرفیت بالای جوانان آستارا در تمام زمینه‌ها در کشور است‌.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share