سیل استان‌های کشور را در نوردید

۱۱ نفر در سیل شیراز کشته شدند | ‏‬توقف در مسیر رودخانه‌ها ممنوع

با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بیش از ۱۳ استان کشور درگیر باران، برف و کولاک و ۲۲ محور مواصلاتی کشور مسدود و شهر شیراز درگیر سیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر بارش‌های بهاری سال ۹۸ اغلب استان‌های کشور را در برگرفته و از آنجا که حجم بارش‌ها بالا است، مشکلاتی از جمله سیلابی شدن و مسدود شدن راه‌ها و اختلال در تردد را موجب شده است.

سازمان هواشناسی در تازه‌ترین اطلاعیه خود از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داده است.

در تازه‌ترین خبر مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز آمده است: ۲۲ محور مواصلاتی کشور مسدود شد.

اما اخبار رسیده از گوشه و کنار کشور نیز حاکی از بارندگی‌های شدید و بروز مشکلاتی است.

آرامگاه سعدی آسیب ندید

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس اعلام کرد: در پی سیلاب دوشنبه ظهر، هیچ خطر و آسیبی متوجه آرامگاه سعدی نشده است.

مصیب امیری در گفت و گو با خبرنگار مهر درعین حال از در امان بودن آرامگاه حافظ در پی سیلاب خبر داد و افزود: فقط حمام وکیل دچار آب گرفتگی شده بود که خوشبختانه به وسیله دستگاه‌های تخلیه آب، این بنای تاریخی هم از آب گرفتگی رهانیده شد.

جاری شدن سیل در شیراز

بارش‌های شدید در استان فارس، به جاری شدن سیل در شیراز انجامید.

دروازه قرآن شیراز متأثر از سیل قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: بیش از ۶ مورد آبگرفتگی منازل و مجتمع‌های مسکونی و تجاری در بارندگی دوشنبه پنجم فروردین ۹۸ در این شهر رخ داده که احتمال افزایش آن زیاد است.

۱۱ نفر در سیل شیراز کشته شدند

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز ۱۱ کشته و ١۵ مصدوم برجاى گذاشت.

وی افزود: اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ١۶ دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل زدگان است.

کولیوند گفت: ٢٠ نفر تاکنون بستری و ١۵ نفر دیگر سرپایی مداوا شدند که در مجموع ٣۵ مصدوم بوده اند.

بارش باران در استان اصفهان تا دو روز آینده ادامه دارد

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بارش باران در اغلب نقاط استان اصفهان تا دو روز آینده ادامه داشته و در غرب و جنوب غرب استان نیز احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

حجت الله علی عسگریان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناس بیانگر فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت آینده در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه شایعه طغیان زاینده رود در استان اصفهان صحت ندارد، بیان داشت: بارش‌های این چند روز در حد متعارف فصل بهار است و تنها احتمال آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

طغیان رودخانه‌های بازفت و زاینده رود در کوهرنگ

بارش باران در چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ همچنان با شدت ادامه دارد. در حال حاضر رودخانه‌های بازفت و زاینده رود در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری طغیان کرده‌اند.

آب این دو رودخانه لحظه به لحظه در حال افزایش و بالا آمدن است و خطر وقوع سیل در مناطق حاشیه این رودخانه‌ها در حال افزایش است.

سیل بندهای اروندکنار شکست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از آسیب دیدن ۱۸۰ خانوار در آبادان به دلیل طغیان رودخانه خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: فرمانداری آبادان شب گذشته به جمعیت هلال احمر شهرستان اعلام کرد که سیل بندهای روستاهای دهستان اروندکنار شکسته شده و روستاها دچار سیل شدند.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۱۸۰ خانوار در آبادان افزود: سیل در اثر مد دریا و ورود به رودخانه و طغیان آب نهرهای روستاها ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: متأسفانه دو کودک ۳ و ۶ ساله در اثر سقوط در نهر قصر، جان خود را از دست دادند.
ورود سامانه بارشی به البرز / ‏‬توقف در مسیر رودخانه‌ها ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی از مسافران نوروزی خواست از توقف در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند.

مهدی مهرور با اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی یک سامانه بارشی از عصر روز گذشته به استان وارد و شرایط جوی را تا روز چهارشنبه تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی پی آمد ورود این سامانه بارشی به منطقه را آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد، رگبار باران و رعدوبرق دانست و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق و در بعضی از ساعات در عصر و شب به‌صورت برف خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به بارش برف در ارتفاعات جاده چالوس و طالقان، از مسافران خواست در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

برف و باران در اردبیل / ‏ کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی دو روز آینده بارش برف و باران همراه با افت شدید دمای هوا اکثر بخش‌های این استان را فرا می‌گیرد.

سیاوش محمدی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی، از اواخر وقت یکشنبه سامانه ناپایدار وارد استان شده که با نفوذ این سامانه، به تدریج آسمان تمام مناطق استان ابری شده و بارندگی‌ها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با فعالیت کامل این سامانه، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد بارش باران و برف و همچنین کاهش دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

سرپرست هواشناسی استان با بیان اینکه این سامانه موجب کاهش دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس خواهد شد، بادآور شد: البته برای مناطق شمالی استان دما زیر صفر درجه سلسیوس نخواهد رفت در حالی که در مناطق مرکزی و جنوبی دمای هوا در بعضی ساعات شب تا ۷ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

آماده باش فرمانداری‌ها و شهرداری‌های تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آماده باش فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر این استان خبر داد.‌

مرتضی حیدری با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه سامانه بارشی کل کشور را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: این سامانه بارشی در استان تهران شدت دیگر مناطق کشور را نخواهد داشت و نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی افزود: اما تمهیدات لازم در خصوص وقوع آب گرفتگی در استان تهران اندیشیده شده است و در پی آن ۱۶ فرمانداری، ۴۳ شهرداری و ۵۰ بخشداری در استان تهران آماده‌باش هستند و این دستگاه‌ها مکلف هستند که به گوش و هوشیار باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه اورژانس تهران با ۲۰۱ پایگاه، ۲۵۰ آمبولانس، ۲۵۰ موتورلانس و هفت اتوبوس تجهیز شده است، افزود: تمام تجهیزات و ماشین‌آلات در سراسر استان تهران آماده‌باش هستند.

پارک خودرو در رودخانه قم ممنوع شد / اسکان زائران در مکان‌های مسقف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: باتوجه به پیش بینی بارش شدید در قم پارکینگ رودخانه تعطیل و پارک خودرو در آن ممنوع شد.

محسن اروجی افزود: از دوشنبه اجازه پارک خودروها در پارکینگ رودخانه قم ممنوع دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را دارند.

وی بیان کرد: از هر ظرفیتی به خصوص مساجد باید جهت اسکان زائران نوروزی در این روزهای بارانی استفاده شود.

آمادگی قزوین برای مقابله با سیلاب

قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در استان قزوین آماده مقابله با حوادث ناشی از سیلاب و بارش‌های شدید هستیم و امکانات همه دستگاه‌ها بسیج شده است.

وی از ساکنان مناطق نزدیک به رودخانه‌ها و نیز مسافران نوروزی خواست در روزهای بارانی به هیچ عنوان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها توقف نکنند و اختیاط لازم را انجام دهند تا دچار حادثه نشوند.

بارش‌های بهاری تا سه شنبه در ایلام ادامه دارد

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش‌های بهاری تا سه شنبه در ایلام ادامه دارد.

مجتبی میهن پرست اظهار داشت: فعالیت این سامانه پرقدرت بارشی دوشنبه و سه شنبه تشدید خواهد شد.

میهن پرست عنوان کرد: طی اواخر دوشنبه و ساعاتی از روز سه شنبه حتی در ارتفاعات استان بارش برف مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که در زیرچادر این روزها به دامن طبیعت رفته‌اند توصیه می‌کنیم حتماً چادرها را محکم کنند و حتی المقدور چادرها را تا جایی که می‌توانند ترک کنند.

تمامی دستگاه‌های اجرایی ایلام در حالت آماده باش هستند

مدیر کل بحران ایلام گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی ایلام در حالت آماده باش هستند.

سیعد کریمیان اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، قبل از ورود این سامانه بارشی به استان و با تاکید استاندار به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل شده است.

وی افزود: مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دستگاه‌های خدمات رسان امدادی تا خروج کامل سامانه بارشی از استان در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

صیادان خارگی از رفتن به دریا بپرهیزند / آمادگی همه نیروهای امدادی

خشدار ویژه خارگ از آمادگی همه نیروهای امدادی برای مواقع بروز بحران خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت دریا، صیادان خارگی از رفتن به دریا بپرهیزند.

محمود رضایی اظهار کرد: با عنایت به هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در ارتباط امکان رخداد طوفان و … در خارگ و محدوده این جزیره دستور آماده‌باش کامل به تمامی ادارات، نهادها و سازمان‌های مستقر در خارگ داده شد.

وی افزود: بخشداری ویژه خارگ به عنوان نماینده عالی دولت به صورت ۲۴ ساعته به آماده باش کامل درآمده است و تمامی مدیران شورای اداره بخش ویژه خارگ باید در دسترس نمایندگان بخشداری باشند و در صورت مرخصی جانشین اداره مسؤلیت امور را بر عهده دارند.

رضایی گفت: به ادارت مرتبط با حوزه دریایی اعلام شده است از دریاروی شناورهای سنتی، تفریحی و صیادی در روزهایی که اخطاریه هواشناسی وجود دارد جلوگیری شود.

خلیج فارس کاملاً متلاطم می‌شود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال وقوع سیل در استان بوشهر خبر داد و گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس کاملاً مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر امروز با افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی خلیج فارس به تدریج مواج خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب وزش بادهای شدید، خلیج فارس کاملاً مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا و طی روز سه‌شنبه، ضمن تقویت ناپایداری‌های جوی، بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد که در این مدت نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان هشدار داده می‌شود.

ترافیک سنگین در محور هراز

رئیس پلیس راه شرق استان تهران از ترافیک سنگین در محدوده امام زاده هاشم (ع) محور هراز خبر داد.

سرهنگ سیاوش محبی در خصوص محورهای مواصلاتی شرق استان تهران اظهار داشت: ترافیک در محور فیروزکوه در مسیر جنوب به شمال پر حجم اما روان است و همچنین شاهد ترافیک سنگین در محور هراز در مسیر جنوب به شمال در محدوده امام زاده هاشم (ع) هستیم.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: در آزاد راه حرم تا حرم و نیز امام رضا (ع) شاهد تردد روان خودروها هستیم.

سامانه بارشی وارد چهارمحال و بختیاری شد / احتمال وقوع سیل

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی فعالی به چهارمحال و بختیاری خبر داد.

شاهرخ پارسا افزود: تا اواخر وقت سه شنبه به طور متناوب بارش رگباری باران، تگرگ، رعدوبرق، بارش برف به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و گاهی وزش باد شدید در استان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شدت بارش‌ها برای روزهای دوشنبه و سه شنبه و برای نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب استان خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها طی این مدت، رخداد سیلاب در منطقه پیش بینی می‌شود.

آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر در چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر در چهارمحال و بختیاری در پی آغاز بارش‌ها و پیش بینی وقوع سیل خبر داد.

سید احمد مرتضوی با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر در چهارمحال و بختیاری در پی آغاز بارش‌ها و پیش بینی وقوع سیل، اظهار داشت: ۱۱۰ نیروی امدادی هلال احمر در چهارمحال و بختیاری به حالت اماده باش درآمدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری تجهیز و در حال آماده باش کامل هستند.

سیلاب ۴ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: ۴ مسیر در جنوب این استان به دلیل وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: ۴ مسیر «دلگان – زهکلوت»، «بزمان – دلگان»، «ایرانشهر -خیرآباد» و «ایرانشهر به مهرستان» در جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسیرها از روز گذشته براثر طغیان رودخانه محلی مسدود شده است، افزود: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: همچنین مسیر «دلگان به ایرانشهر» که از ساعت ۱۶ دیروز مسدود شده بود از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز بازگشایی شده است.

جاری شدن سیل در مناطق جنوب و جنوب شرق خراسان شمالی

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به احتمال جاری شدن سیل در مناطق جنوب و جنوب شرق این استان هشدار داد.

مجید بیجندی با بیان اینکه سامانه بارشی از بعدازظهر امروز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری استان را دربر می‌گیرد، اظهار کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی از اواسط شب سه شنبه تا صبح چهارشنبه است.

بیجندی با بیان اینکه شدت سامانه بارشی پیش رو نسبت به بارش‌های چند روز اخیر بیشتر است، افزود: بر اساس پیش بینی‌ها احتمال جاری شدن سیل و روان آب در برخی مناطق استان همچون سنخواست و اسفراین وجود دارد.

تداوم بارش باران در کردستان / ورود موج دوم از سه شنبه

بارش باران و برف در مناطق مختلف استان کردستان از صبح روز یکشنبه آغاز شده و بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان سامانه بارشی که وارد استان شده، آسمان کردستان را تحت تأثیر بارش برف و باران قرار داده و این بارش‌های تا بعد از ظهر روز دوشنبه کاهش می‌یابد و پیش بینی می‌شود موج دوم بارش نیز از روز سه شنبه آسمان استان را فرا گیرد.

پیامد این سامانه بارشی ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف با وزش باد (گاهی شدید) است و بر اساس آخرین پیش بینی‌ها پتانسیل بارش در نواحی غربی و جنوبی استان و شهرهای مریوان، بانه، اورامانات، سروآباد، سرشیو، سقز، کامیاران و سنندج نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.

بر اساس پیش بینی‌ها، مجدداً از ظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه بارش‌ها شدت می‌گیرد و با توجه به مقدار بارش‌ها در برخی نقاط آب گرفتگی معابر شهری و روستایی بصورت موقت پیش بینی می‌شود و همزمانی ذوب برف و افزایش رواناب، نیازمند برنامه‌ریزی لازم جهت مدیریت آب مخازن سدهای استان است.

هشدارهای هواشناسی استان کرمانشاه به مردم و مسئولان

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه برای پیشگیری از حوادث و مخاطرات احتمالی در نتیجه بارش شدید باران و احتمال وقوع سیلاب هشدارهایی را به مردم و مسئولان ارائه کرد.

محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، از شب گذشته تا اواخر روز سه شنبه، سامانه فعال بارشی جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: این سامانه در بعضی ساعات سبب وزش باد شدید، بارندگی سنگین، رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: شرایط ناپایدار از اواخر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه و طی ساعاتی از بعدازظهر سه شنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود، بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً در برخی نقاط جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها شود.

آماده باش ۲۰۰ نیروی شهرداری یاسوج / شناسایی نقاط حادثه خیز

شهردار یاسوج از آماده باش ۲۰۰ نیروی شهرداری یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش خبر داد.

نستهن مقدم افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به جو استان، جلسات مدیریت بحران برگزار و نیروهای خدماتی و عملیاتی شهرداری یاسوج به حالت آماده باش درآمدند.

مقدم با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات شهرداری یاسوج نیز در مناطق هدف مستقر شده‌اند، عنوان داشت: شناسایی نقاط حادثه خیز و گره دار انجام و پل‌ها و مناطق عبور آب نیز بررسی شدند.

بارش‌های لرستان یک کشته برجای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از کشته شدن یک زن روستایی در کوهدشت براثر بارش‌های سیل‌آسا و آوار ساختمان طویله خبر داد.

غلامرضا آقامیرزایی با اشاره به بارش‌های سیل آسا در لرستان گفت: این بارش‌ها در روستای «سرسنگر» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت منجر به کشته شدن یک زن و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

وی با بیان اینکه حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه یک پیرمرد و دو زن که برای نجات گوسفندان خود از طویله در حال تخریب اقدام کرده بودند زیر آوار گرفتار شدند، تصریح کرد: در این حادثه یک زن ۲۰ ساله به نام «پرستو مرادپور» کشته شد و زن دیگر نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: همچنین در این حادثه ۱۰ رأس گوسفند نیز تلف شد.

راه ارتباطی ۲۰ روستای معمولان قطع شد

سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان با اشاره به اینکه به دلیل بارش شدید باران، راه ارتباطی ۲۰ روستای منطقه «طایی» و «میانکوه شرقی» به طور کامل قطع شد، اظهار داشت: همچنین پل روستای «کلاتزیودار» به زیر آب رفت و ارتباط با این روستا قطع شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ خانه روی ضلع غربی شهر معمولان در خطر سیلاب قرار دارند که با همکاری سپاه و شهرداری مکان‌هایی برای اسکان ساکنان آنها تهیه کرده‌ایم، تصریح کرد: همچنین تعدادی از منازل شهر معمولان دچار آبگرفتگیشده که نیروهای شهرداری و امدادی در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

محور ترانزیتی جنوب مسدود شد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر گفت: به علت طغیان رودخانه کشکان، محور قدیم پلدختر-خرم‌آباد مسدود شده است.

روح الله شریف زاده گفت: بارش شدید باران ساعت ۶:۴۵ صبح امروز (دوشنبه) باعث طغیان رودخانه کشکان در محور پلدختر -خرم آباد شد.

وی افزود: طغیان رودخانه کشکان جاده اصلی در ۵۰ کیلومتری محدوده چم حیدر باعث شد که این محور تا اطلاع ثانوی مسدود شود.

طوفان دریایی در سواحل خلیج‌فارس / مسیر دریایی قشم بندرعباس بسته شد

مسیرهای تردد شناورهای مسافری بین جزایر استان هرمزگان به دلیل شدت طوفان دریایی بسته شد.

انجمن هواشناسی قشم خبر داد: دوشنبه ۵ فروردین، یکی از شدیدترین طوفان‌های دریایی در محدوده دریایی بنادر، سواحل و جزایر استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان خواهد داد.

سرعت بادهای شرقی در روز دوشنبه به فراتر از ۵۰ نات و ارتفاع موج نیز تا ۱۰ پا، تخمین زده می‌شود.

مسیر دریایی قشم بندرعباس، امروز بسته شد

بنا بر اطلاع اداره بنادر و دریانوردی قشم، به‌علت تلاطم شدید دریا و افزایش سرعت باد، «بندر مسافری شهید ذاکری قشم و تمامی اسکله‌های گردشگری و تفریحی در قشم»، امروز دوشنبه ۵ فروردین تا بهبود وضعیت جوی، تعطیل است.‌

مسافرین و گردشگران می‌توانند از بنادر لافت و پُل برای تردد بین قشم و بندرعباس، استفاده کنند.

همچنین بنا بر اطلاعیه دیگری، به‌دلیل تلاطم شدید دریا و افزایش سرعت باد، «اسکله‌های گردشگری کندالو و شیب‌دراز برای تردد به جزیره هنگام» هم امروز به‌طور کامل تعطیل است.

تداوم فعالیت سامانه بارشی در همدان / احتمال اختلال در تردد جاده‌ای

کارشناس هواشناسی استان همدان از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان همدان خبر داد و گفت: بارش‌ها تا چهارشنبه ادامه دارد.

شهرام حکیمی با بیان اینکه یک سامانه بارشی قوی وارد استان همدان شده و به تناوب تا چهارشنبه در این استان فعال است، گفت: شدت بارش از بعدازظهر امروز دوشنبه تا سه شنبه است که موجب بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ به همراه وزش باد شدید می‌شود.

حکیمی از احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، آسیب به سازه‌های شهری و تابلو ها سخن گفت و افزود: از روز سه شنبه احتمال تبدیل شدن باران به برف زیاد است و جاده‌های این استان برای تردد خیس و لغزنده خواهد بود.

کارشناس هواشناسی همدان با تاکید بر اینکه مسافران باید پیش از حرکت وضعیت جوی مسیر و مقصد را رصد کنند، گفت: مسافران از برپا کردن چادر در کنار رودخانه‌های فصلی خودداری کنند چرا که احتمال وقوع سیلاب ناگهانی زیاد است.

وی یادآور شد: تا گذر این سامانه بارشی از منطقه مردم به ویژه مسافران نوروزی از توقف و ایستادن در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

Share