مدیرکل راهداری گیلان خبر داد:

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور | قزوین-رشت پرترددترین محور ورودی به گیلان است

محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری گیلان گفت: محور قزوین – رشت با ورود بیش از ۴۲۰ هزار خودرو به گیلان پرترددترین محور ورودی به این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدرضا نازک کار با اشاره به آمار تردد در ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آمارها استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی خودروها با ۸۵۵ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ترددهای ورودی خودرو در محورهای قزوین- رشت و رامسر به چابکسر بوده است، افزود: آمارهای دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته محور لاهیجان – آستانه با متوسط تردد ساعتی ۲۱۴۳ خودرو و لاهیجان-لنگرود با متوسط تردد ساعتی ۲۱۰۶ خودرو پرتردد ترین محورهای استان از نظر میزان تردد داخلی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی در محورهای استان، گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی پنجمین استان پرتردد کشور بوده است، بیان کرد: البته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۵/۲ درصدی از نظر متوسط تردد ساعتی در استان هستیم.

وی به آمار ورودی و خروجی خودروها به استان گیلان از ابتدای اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: با توجه به آمار دستگاه‌های تردد شمار در حوزه ورودی خودروها با کاهش ۸/‌۴‬ درصدی و خروجی نیز با کاهش ۹/‌۱‬ درصدی مواجه هستیم.

نازک کار با اشاره به اینکه بیشترین میزان ورود خودرو در محور آزاد راه قزوین به رشت با ورود ۴۲۰ هزار و ۳۵۱ خودرو ثبت شده است، ادامه داد: بیشترین میزان خروجی خودروها نیز مربوط به محور چابکسر به رامسر بوده است.

Share