گزارش تصویری مراسم ساعت زمین در موزیک جیگای انزلی

مراسم ساعت زمین در بندرانزلی همزمان با صدها شهر دنیا با حضور جمعی از شهروندان این شهر برگزار شد،

مراسم ساعت زمین در بندرانزلی همزمان با صدها شهر دنیا با حضور جمعی از شهروندان این شهر برگزار شد. در این مراسم ابتدا لیلا مسروری فعال محیط زیست در مورد این روز جهانی که از سال ۲۰۰۷ برای جلوگیری از تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی کره زمین شکل گرفته است صحبت کردند.
بعد از این راس ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه نورپردازی های محوطه موزیک جیکا خاموش شد تا مردم این شهر همگام با تمام مردم جهان این روز را گرامی دارند، نمایش زیبای موزیکال به همت علی شکورپور هنرمند انزلی چی از دیگر برنامه های این رویداد بود.
شایان ذکر است بنای موزیک جیگا در سال ۱۳۱۱ یعنی در اوایل دوره پهلوی در فاصله نزدیک به بنای ساختمان قدیمی بلدیه بندر انزلی ساخته شد. معمار های این بنا مهندس های آلمانی بودند که به بهترین شکل این بنا را ساختند. درباره این که این بنا اقتباس شده از بنای حافظیه شیراز است یکی از نویسندگان تاریخ انزلی گفته است بنای حافظیه شیراز در سال ۱۳۱۳ شروع و در سه سال بعد در سال ۱۳۱۶ به پایان رسید و همین گواه این است که این بنا از شیراز الگو برداری نشده است و بلکه قبل از بنای حافظیه شیراز ساخته شده است.

در گویش محلی و گیلکی به این بنا موزیک جیگا گفته می شود و برخی نیز آن را ساختمان ترنم موسیقی می نامند دلیل این اسم برگزاری انواع کنسرت های موسیقی در این بنا بود. بعد ها به دلیل شباهت بسیار زیاد این بنا و حافظیه شیراز نام این مکان را نیز به حافظیه بندر انزلی تغیر دادند.

Share