با حضور دکتر ژائوئن رییس انجمن ورزش ها و بازی های سنتی

کشتی گیله مردی در مسابقات فومن ثبت جهانی می‌شود

با حضور دکتر ژائوئن رییس انجمن ورزش ها و بازی های سنتی و پتروف کارشناس ورزش های سنتی کشتی گیله مردی در فومن ثبت جهانی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسابقات کشتی گیله مردی با حضور قهرمانان سال ۹۷ و در دو رده سنگین وزن و سبک وزن به مدت سه روز در فومن برگزار می‌شود.
در این مسابقات که ۱۶ قهرمان اول تا سوم کشتی گیله مردی در سال گذشته حضور دارند، کشتی گیله مردی که پیش از این به عنوان میراث معنوی ایران به ثبت رسیده است، با حضور میهمانان خارجی و مسئولان استانی به ثبت جهانی می رسد.
محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در همین راستا طی نشست مشترک با مسوولان برگزاری مسابقات بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر جهت باشکوه برگزار شدن این مسابقات تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در این دوره از مسابقات کشتی گیله مردی با حضور میهمانان خارجی به ثبت جهانی خواهید رسید، نیاز است که تبلیغات لازم صورت پذیرد و نواقص احتمالی در هنگام برگزاری مسابقات برطرف شود.
وی پیشنهاد مسوولان برگزاری مسابقات مبنی بر برگزاری مراسم یادبود سهیل پرسته قهرمان فقید کشتی ساحلی جوانان جهان را اقدامی ارزنده توصیف کرد و گفت: فرمانداری شهرستان فومن از هیچ تلاشی جهت برگزاری باشکوه مسابقات دریغ نمی‌کند.
گفتنی است این مسابقات از شنبه شب آغاز و دوشنبه به پایان می رسد.

گفتنی ژائوئن رییس انجمن ورزش ها و بازی های سنتی و پتروف کارشناس ورزش های سنتی در این مراسم حضور می یابند.

Share