طی بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۷ الی ۴ فروردین ۹۸

کاهش شدید میزان اقامت مسافران و ورود وسایل نقلیه به گیلان

امیرانتخابی گفت: مسافران ورودی از مرز زمینی و هوایی به استان نیز ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۸۲ نفر بوده که در این زمینه نیز با کاهش ۹.۱۷- درصدی رو به رو هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روز ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ الی ۴ فروردین ۱۳۹۸ اعلام شد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: براساس گزارش وسایل نقلیه ورودی به استان ۵۹۳ هزار و ۶۳۷ دستگاه خودرو بوده که با کاهش ۵.۵۸- درصدی نسبت به سال گذشته مواجه ایم.

وی افزود: مسافران ورودی از مرز زمینی و هوایی به استان نیز ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۸۲ نفر بوده که در این زمینه نیز با کاهش ۹.۱۷- درصدی رو به رو هستیم.

امیرانتخابی درباره مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت تصریح کرد:  تعداد ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۴۲ نَفَر – شب اقامت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۶۰.۰۷- درصدی هستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین یادآور شد:  ۸۵ هزار و ۸۶۵ نَفَر از موزه ها، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی بازدید کرده اند که ۸.۸۹- درصد کاهش داشته است.

وی همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی تعداد ۱۰۵۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری انجام شده که ۴.۰۶ درصد افزایش داشته است.

امیرانتخابی در پایان گفت: درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل ۶۷.۲۱ درصدی می باشد.

Share